Amenajarea unui birou primitor: 5 trucuri

13 Jan 2022
Amenajarea unui birou primitor: 5 trucuri

Biroul de lucru reprezintă mediul în care îţi desfăşori mare parte din activitate. De atmosfera din acest spaţiu depinde în bună măsură randamentul pe care îl oferi. De la bun început te anunţăm că amenajarea unui birou primitor nu este doar o măsură pe care o iei pentru a-ţi primi colegii, clienţii sau partenerii de afaceri. Primul beneficiar al acestui proiect eşti chiar tu, deoarece te bucuri cel mai mult timp de roadele lui. Iată câteva trucuri care te vor ajuta să îţi îmbunătăţeşti experienţa timpului petrecut în propriul birou.

Amenajează un spaţiu de discuţii

Biroul ca element de mobilier are utilitate numai atunci când serveşte drept suport de lucru. În momentul în care o persoană intră în biroul tău, această masă poate deveni o barieră între interlocutori. Pentru a depăşi această distanţă, cel mai înţelept este să amenajezi un loc de discuţii. Modelul poate varia de la canapea cu fotolii la scaune şi măsuţă de cafea. Amplasamentul poate fi central sau într-o latură a camerei. Ideea de bază este ca partenerii de dialog să fie pe picior de egalitate. Acolo unde spaţiul permite poţi amenaja şi o masă de mari dimensiuni, pentru conferinţe.

Cu ce îţi întâmpini oaspeţii

Cutuma secretarei care oferea o cafea invitaţilor din birou s-a cam încheiat. O gazdă bună îşi întâmpină oaspeţii cel puţin cu un espressor de calitate şi o apă de izvor. În funcţie de specificul activităţii şi de natura întâlnirii, bufetul de bun venit poate conţine de la gustări simple până la coniac de câteva decenii. De bază rămân însă apa, cafeaua sau ceaiul. Acestea au un rol extraordinar de a detensiona atmosfera şi a crea un climat de discuţii pozitiv.

Delimitarea spaţiilor

Amenajarea spaţiilor de lucru şi a celor de discuţii poate fi delimitată cu ajutorul pardoselii. Alege o varietate de materiale care să facă mai uşoară trecerea de la birou la canapea sau la masa de conferinţe. Zona cu traficul cel mai intens poate fi amenajată cu lemn de esenţă tare, elegant şi durabil. Sub masa de conferinţe poţi aşeza o mochetă cu proprietăţi fonoabsorbante. Pentru spaţiul de discuţii, alege un covor ieftin de pe vreaucovor.ro, potrivit cu orice stil arhitectural sau de design.

Scapă de dezordine

O mulţime de dosare stivuite pe birou, pe pervaz şi prin alte colţuri ale biroului nu este semn de hărnicie, ci de dezordine. Nimeni nu va admira un asemenea peisaj, dimpotrivă. În special pentru o întâlnire programată biroul trebuie să arate impecabil. Aspectul bine organizat al biroului se obţine printr-un efort minim, dar susţinut. Ţine aproape doar hârtiile de care ai nevoie, după care îndosariază-le, aşază-le în bibliorafturi sau scanează-le şi trimite-le către shredderul de hârtii sau la reciclat. O arhivă aranjată eficient îţi uşurează munca, indiferent că vorbim de un dosar de care ai nevoie sau de un control inopinat.

Foloseşte lumina potrivită

Pentru fiecare acţiune există un anumit tip de lumină potrivit. Spre exemplu, o lampă de birou te ajută să te concentrezi fix asupra documentului pe care îl citeşti. Pentru întreaga cameră ideal ar fi ca fereastră să aibă dimensiuni generoase care permit pătrunderea înăuntru a razelor soarelui. Astfel în încăpere pătrunde nu doar lumină, ci şi căldură. Tot pentru delimitarea spaţiului de discuţii poţi folosi un corp de iluminat cu lumină caldă, care ajută la îmbunătăţirea atmosferei. Dacă biroul are şi masă de conferinţe cu ecran şi videoproiector, atunci lumina trebuie să fie reglabilă pentru a putea urmări datele cu uşurinţă.

Biroul de lucru trebuie să fie primitor în primul rând pentru tine. Având în vedere numărul de ore pe care îl petreci zilnic la masa de lucru, atmosfera din cameră este esenţială pentru a-ţi oferi o dispoziţie bună şi a fi productiv. La fel de important este acest aspect şi pentru întâmpinarea colegilor, a partenerilor de afaceri sau a clienţilor.