Amenajarea spațiului de lucru: 5 sfaturi

10 Sep 2021
Amenajarea spațiului de lucru: 5 sfaturi

Un spațiu de lucru cu design frumos și funcțional va avea automat efecte pozitive asupra stării și randamentului tău. Dar, atunci când spațiul în care îți desfășori activitatea este unul aglomerat, dezorganizat și plin de haos, este aproape imposibil să te poți concentra și să te simți  plin de energie în fiecare zi. De aceea, îți oferim 5 sfaturi practice pentru amenajarea spațiului de lucru.

1. Alege ferestre frumoase și de calitate

Zgomotul orașului îți poate distrage atenția atunci când ești într-o ședința online, când trebuie să primești un apel important sau când ai nevoie doar să lucrezi. Pentru a împiedica zgomotul exterior să pătrundă în spațiul tău de lucru, montează geamuri și ferestre termopan cu 2 sau chiar 3 folii de sticlă. 

Aceste ferestre sunt o soluție ideală și din punct de vedere termic, ele prevenind schimbul de energie cu exteriorul și creșterea disconfortului termic în orice sezon. Cele mai noi modele sunt echipate chiar și cu 4 camere izolante pentru o protecție și un confort sporit, precum și cu senzori smart.

2. Alege mobilier ergonomic pentru spațiul de lucru

Un birou adecvat și un scaun ergonomic de calitate îți pot asigura o poziție corectă, confortabilă, sănătoasă pe parcursul orelor pe care le petreci la lucru. Îți recomandăm să alegi mobilier din materiale durabile, cu finisaje frumoase, în nuanțe plăcute și poate chiar asortate într-o anumită măsură cu specificul activității profesionale pe care o desfășori. 

Atunci când acest spațiu este unul frumos și ordonat, îți vei găsi mai ușor inspirația și energia pentru a rezolva diverse sarcini de lucru, de la cele mai mici, la cele mai solicitante.

3. Folosește organizatoare și cutii pentru depozitare

Deseori, spațiul de lucru poate deveni ușor supraaglomerat cu hârtii, consumabile și alte accesorii de birotică. De aceea, îți recomandăm să încerci să păstrezi o ordine cât mai riguroasă ca să poți găsi cu ușurință orice obiect de care ai putea avea  nevoie la un moment dat. 

Pentru aceasta, poți folosi cutii, suporturi pentru instrumente de scris, carnete și agende, sertare, dulapuri suspendate și etichetate.

O bună organizare a spațiului de lucru te va ajuta să economisești timp și energie de fiecare dată când vei avea nevoie de un anumit obiect sau document și vei preveni astfel stresul care apare atunci când simți că nu mai ai control asupra obiectelor esențiale din jurul tău.

4. Pereți cu personalitate pentru spațiul de lucru

Un birou prea formal poate deveni în timp un mediu stresant și obositor, motiv pentru care foarte mulți specialiști în design interior contemporani îndeamnă la mai mult curaj și libertate în amenajarea spațiilor de lucru.

De exemplu, poți da un strop de personalitate biroului, pictând un perete într-un mod atipic, poate chiar conectat de activitatea pe care o desfășori.

Dacă lucrezi în turism, acest perete poate fi acoperit cu o hartă a lumii, dacă lucrezi în amenajări interioare, acest perete poate fi decorat cu licheni colorați, iar dacă ești avocat, poți rezerva acest perete pentru mai multe citate celebre ce au legătură cu justiția și dreptul. Limita este doar imaginația ta.

Desigur, poți folosi acest perete pentru colaje cu fotografii și realizări din firmă, iar dacă lucrezi singur poți să te rezumi doar la pozele de familie cu cei dragi.

5. Acordă atenție sistemelor de iluminat

Iluminatul joacă un rol important pentru sănătate și productivitate. Dacă nu dispui de ferestre generoase care să emane o lumină naturală bogată sau dacă obișnuiești să lucrezi până la ore târzii, poți opta pentru un sistem de iluminat bogat, cu lumină caldă, plăcută vederii.

De asemenea, poți pune în valoare spațiul cu lămpi LED frumoase de birou, spoturi sau veioze sofisticate de podea, cu picior înalt.

Ideal este să-ți amplasezi biroul aproape de ferestre ca să nu forțezi ochii prea tare și ca să poți lua pauze dese pentru a-ți destinde privirea.

Principalul secret în amenajarea spațiului de lucru este analiza nevoilor personale și schimbarea unor aspecte care pot avea o influență negativă. Așadar, dacă biroul tău este prea îngust, scaunul e inconfortabil sau încăperea este asaltată de zgomotul din exterior, începe schimbarea pornind chiar de aici.