5 tipuri de alimente pentru un ten luminos

09 Oct 2020
5 tipuri de alimente pentru un ten luminos

Atunci când îi dăm organismului alimente cu prea mult zahăr sau grăsimi saturate, efectele se văd inclusiv pe piele, din cauza procesului inflamator care afectează moleculele de colagen și elastină. Află din acest articol ce alimente este bine să mănânci pentru a avea un ten luminos.

1. Alimente bogate în Omega 3

Chia, semințe de in, nuci, verdețuri, semințe de cânepă, alge, varză de Bruxelles, uleiuri vegetale, pește. Sunt alimente care nu trebuie să îți lipsească din dietă dacă vrei să ai o piele luminoasă. Acizii grași esențiali pe care îi conțin aceste alimente sunt parte integrantă din membrana celulară și contribuie la menținerea elasticității și a bunei funcționări a celulelor. În plus, acizii Omega 3 reprezintă un factor natural de hidratare, astfel că pielea se simte mai plină și mai netedă. Datorită proprietăților anti-inflamatoare, acizii grași Omega 3 sunt eficienți în tratarea eczemelor, psoriazisului și a acneei.

2. Alimente cu antioxidanți

Fructele de pădure, legumele, cacaua sunt alimente bogate în antioxidanți, recomandate pentru o piele sănătoasă și luminoasă. Compușii antioxidanți ajută la încetinirea procesului natural de deteriorare a tenului determinat de poluare, expunere la radiațiile solare etc. Antioxidanții protejează piele de acțiunea radicalilor liberi, un tip de molecule instabile care atacă pielea, favorizând apariția semnelor de îmbătrânire: riduri, cute și pete. Poți lupta cu radicalii liberi folosind și produse cosmetice anti-rid, ca cele de aici.

3. Alimente cu vitamina C

Ardeiul gras, kiwi, căpșunile, portocalele, papaya, broccoli, roșiile, mazărea sau frunzele de kale sunt alimente care te vor ajuta să îți menții un ten luminos, datorită conținutului de vitamina C. Vitamina C este un antioxidant puternic care nu numai că protejează pielea de acțiunea radicalilor liberi, dar are și un aport important în reducerea petelor pigmentare. În plus, susține producția de colagen – proteina structurală care se regăsește în cartilaje, ligamente, tendoane, oase și piele. Împreună cu elastina și keratina, colagenul oferă elasticitatea pielii.

4. Alimente bogate în vitamina E

Migdalele, semințele de floarea soarelui, spanacul, avocado, cartoful dulce, germenii de grâu, alunele sunt alimente cu conținut ridicat de vitamina E, un alt nutrient esențial pentru producția de colagen. În același timp, vitamina E este un antioxidant care protejează pielea de acțiunea razelor UV și de substanțele toxice din mediul înconjurător.

5. Alimentele cu beta-caroten

Morcovii, dovleacul, verdețurile, cartoful dulce, dovleceii, ardeiul kapia, caisele, mango, roșiile și piersicile sunt recomandate pentru un ten luminos. Ele conțin vitamina A, cunoscută și ca beta-caroten, un nutrient care încetinește procesul de îmbătrânire celulară și stimulează depunerea colagenului. 

La toate acestea se adaugă, în mod obligatoriu, un consum regulat de apă. Pielea, ca și unghiile și părul și toate celelalte părți care alcătuiesc organismul nostru, este formată mai ales din apă.