5 metode inteligente de a investi în propria sănătate

11 May 2020
5 metode inteligente de a investi în propria sănătate

În era vitezei, accelerăm pe zi ce trece. Mâncăm în grabă la restaurante de tip fast-food în loc să gătim, ne grăbim în trafic, ne grăbim în munca de zi cu zi. Viteza cu care ne deplasăm în viață pare atât de normală, încât uităm să acordăm timp important pentru: sport, relaxare, familie și o alimentație sănătoasă.

Dacă te regăsești în această situație, iată câteva modalități practice care te vor ajuta să menții un stil de viață sănătos:

Adoptă o dietă echilibrată și hidratează-te din plin

Asigură-i organismului o dietă echilibrată pentru a funcționa perfect. 

Oferă-i doza zilnică de nutrienți necesari, prezente în alimente de baza bio, fructe și legume (preferabil crude) de toate culorile și sortimentele. 

O mare parte dintre alimentele bogate în nutrienți pot fi consumate crude, astfel că nu e nevoie de foarte mult timp să gătești: oleaginoase (nuci, alune, caju), fructe și legume proaspete, cereale, iaurturi. 

Pentru a asigura transportul nutrienților în organism și a susține digestia, consumă apă, sucuri naturale și ceai de plante (minimum 2 litri în fiecare zi). 

Menține-te activ zilnic 

Un stil de viață activ îmbunătățește calitatea vieții, întărește sistemul imunitar și ajută la menținerea unei greutăți optime. 

În plus, un stil de viață activ aduce cu sine un somn eficient și contribuie enorm la sănătatea psihică, lucruri care influențează destul de mult productivitatea zilnică.

Sunt recomandate între 30 și 60 de minute în fiecare zi; alege activitatea sportivă care îți place și care se potrivește cel mai bine cu personalitatea și condiția ta fizică. 

Odihnește-te corespunzător 

Un somn odihnitor este esențial pentru sănătatea fizică și mintală. Oferă-ți pauze de recreere și relaxare, pentru că activitățile de zi cu zi vor depinde de acestea. 

Specialiștii recomandă cel puțin 7-8 ore de somn în timpul nopții. Deficiența de somn poate afecta gestionarea emoțiilor, a comportamentului, procesul de luare a deciziilor și relațiile cu cei din jur. 

Ingrijește-ți sănătatea mintală

Activitățile ludice, puzzle-urile, sporturile minții, învățarea unui instrument sau a unei limbi străine te stimuleaza mental. Alege astfel de activități în locul „surfingului” neproductiv pe Internet, de exemplu.

Un alt truc pentru a reduce stresul și anxietatea este să îți organizezi activitățile în mod eficient. Știm, managementul timpului e o artă dificilă. Începe, însă, cu pași mici, prin crearea unor liste de task-uri, prioritizându-le pe cele mai dificile. 

Creează relații sănătoase 

Relațiile interumane sunt esențiale pentru o viață sănătoasă, indiferent că e vorba de familie sau prieteni. O relație sănătoasă contribuie la starea de bine, te ajută să scapi de depresie și stres. 

Înconjoară-te cu oameni pozitivi, care te inspiră și alături de care poți fi cea mai bună versiune a ta.

Așadar, se spune pe bună dreptate: „E mai ușor să previi, decât să tratezi”. Ține cont de aceste de aceste sfaturi, investește sănătos în sănătatea fizică și mintală și acordă în fiecare zi atenție maximă organismului tău.