Statul ar putea naționaliza, cel puțin parțial, operatorul low cost Blue Air. Ministrul Transporturilor susține că este luat în calcul un ajutor de stat care să salveze Blue Air, pe modelul folosit de alte state, însă cu operatori de linie, gen Lufthansa.

Informația a fost dezvăluită într-o intervenție la Atena 3. Săptămâna viitoare ar urma să aibă loc o întâlnire a celor de la TAROM și Blue Air cu premierul Ludovic Orban şi ministrul Finanţelor, Florin Cîţu.

Compania se apără de creditori

Blue Air a anunţat la începutul lunii intrarea în procedura de concordat preventiv, o procedură premergătoare dar în același timp de evitare a insolvenței. Practic compania se apără de creditori și pe baza unui plan agreat cu aceștia, scrie digi24.ro.

Blue Air a anunțat că în urma măsurilor excepționale din pandemie a pierdut 100 de milioane de euro din veniturile prognozate. Blue Air necesită restructurarea și rescadențarea unei datorii de 160 de milioane de euro.

Conform planului ar avea nevoie de un an și jumătate pentru redresare.

Zboruri anulate

În context, ca umare a deciziei autorităților de a prelungi starea de alertă națională până la 15 august 2020 și a interzicerii tuturor zborurilor către / dinspre țări care nu se află în „Zona Verde”, menționate în lista emisă de CNSU, Blue Air este nevoită să anuleze zborurile către / dinspre Stockholm (ARN), până pe 15 august, se arată într-un comunicat de presă al companiei.

Potrivit sursei citate, în funcție de actulizările asupra listei țărilor care se află în “Zona Verde” Blue Air va continua să actualizeze statusul zborurilor sale.

De asemenea, ca urmare a deciziei autorităților din Israel, care anunță prelungirea suspendării zborurilor Israel – România, Blue Air este nevoită să anuleze toate zborurile de pe ruta București – Tel Aviv până pe data de 31 august, inclusiv.

O descriere detaliată a opțiunilor pe care le au pasagerii Blue Air în cazul anulării unui zbor se găseste pe site-ul oficial Blue Air.