Adoptată în luna octombrie 2014 de Parlamentul francez, legea Thevenoud cere taxiurilor să revină la bază între curse, le restricţionează utilizarea programelor software pentru găsirea de clienţi pe stradă şi interzice serviciile de transport de persoane fără licenţă. În replică, compania americană Uber, care s-a lovit de opoziţia firmelor de taxi încă de la intrarea pe piaţa din Europa în urmă cu cinci ani, a depus o plângere la Comisia Europeană faţă de legea franceză susţinând că aceasta favorizează taxiurile faţă de serviciul de ridesharing oferit de aplicaţia Uber.

Potrivit surselor citate de Reuters, Comisia Europeană se pregăteşte să emită o 'scrisoare de notificare formală', care reprezintă prima etapă a unei proceduri de infringement, demarată atunci când Bruxellesul suspectează că o măsură naţională încalcă tratatele UE. Comisia ar putea da Franţa în judecată dacă cele două părţi nu ajung la un acord.

Un purtător de cuvânt al Comisiei a precizat că Executivul comunitar analizează modul în care ar putea ”încuraja dezvoltarea de servicii noi şi inovative precum şi utilizarea temporară a activelor, fără a favoriza un anumit model de afaceri în raport cu altele”.

Uber oferă o alternativă de transport permiţând potenţialilor pasageri să ia legătura, prin aplicaţia cu acelaşi nume, cu şoferii care utilizează platforma. În prezent, Uber oferă o alternativă de transport în aproape 400 de oraşe din peste 65 de ţări, contribuind la schimbarea modului în care oamenii călătoresc în mediul urban. (Sursa: Agerpres)