Conform oficialului Dacia, contribuția vânzărilor de autovehicule și de componente auto la realizarea cifrei de afaceri a fost de 92% din totalul cifrei de afaceri, în creștere față de anul 2016, datorită unui mix de modele şi versiuni foarte bun şi vânzărilor la internațional de componente CKD (Complete Knock Down) şi SKD (Semi Knock Down). În același timp, exportul a fost în creștere cu 10% față de 2016. Vânzările în afara României (la export şi în Uniunea Europeană) ale vehiculelor și ale componentelor auto rămân la un nivel ridicat în totalul vânzărilor Dacia (92,6%).

„Această evoluție arată că vehiculele marca Dacia sunt foarte apreciate atât în Europa cât şi pe alte continente. Exportul este pentru noi o prioritate pentru că ne dorim să răspundem cât mai bine solicitărilor clienților noștri. În acelaşi timp, pentru orice uzină este extrem de important să aibă o piață locală puternică, unde să vândă o parte din producție”, a menționat Liviu Bocșaru, care este și director administrativ şi financiar al Groupe Renault România.

Dacă în 2016 profitul Dacia a fost în creștere fata de 2015, și anul trecut s-a menținut aceeași tendință. În 2017, rezultatul înainte de impozit s-a ridicat la 550,5 milioane lei (120,5 milioane de euro), în creștere cu 9% față de 2016.

„Pentru noi este foarte important ca profitul să vină din exploatare, pentru că aceasta arată rentabilitatea operațiunilor curente şi că resursele companiei au fost utilizate eficient. În 2017, profitul din exploatare a urmat tendința cifrei de afaceri, fiind cu 57 milioane de lei mai mare decât cel din 2016, deci creșterea de business explică în cea mai mare parte această evoluție favorabilă”, a explicat oficialul Automobile Dacia.

Valoarea totală a investițiilor realizate de către Grupul Renault la Dacia este de aproximativ 2,3 miliardede euro din 2000 până la finalul anului 2017. Cumulând, din anul 2000, investițiile realizate de către Grupul Renault în România se ridică la 2,8 miliarde de euro. Vorbim atât de investiții în noile noastre produse (mașini, motoare, cutii de viteze etc.), cât și de investiții în optimizarea procesului de producție (condiții sociale, automatizare, calitate, reducere de costuri si integrarea de noi tehnologii).

Anul trecut, Grupul Renault România – care include și celelalte divizii ale francezilor de la noi – a avut o cifră de afaceri consolidata de 5,7 miliarde de euro.

„Estimările cu privire la vânzări sau la indicatorii financiari depind de foarte multe elemente in continuă evoluție. Ne dorim să păstrăm cursul dinamic al activităților si mai ales competitivitatea pe termen lung a acestora”, a încheiat Liviu Bocșaru.