Tenda Technology este una dintre cele mai cunoscute companii chineze producătoare de dispozitive de rețea şi echipamente atât pentru consumatorii finali, cât şi pentru companiile mici. Înfiinţată în 1999, de Quan Dengping, Tenda Technology a crescut constant, iar anul trecut a înregistrat afaceri de 400 de milioane de dolari. Pentru acest an compania estimează afaceri de peste jumătate de miliard de dolari, iar printre obiective se numără deschiderea unui birou pe piaţa locală şi câştigarea primei poziţii.

„România este o ţară puternic dezvoltată din punct de vedere informatic, care acordă multă atenţie acestui domeniu. De asemenea, viteza la internet este printre cele mai mari din lume, iar piaţa de reţelistică are un potenţial de creştere mai mare decât în oricare altă ţară europeană“, declară Quan Dengping, preşedinte şi CEO Tenda Technology.

Tenda este prezentă pe piaţa locală prin intermediul partenerului Royal Computers, lider al pieței locale de rețelistică pe segmentul SOHO.  Având în vedere potențialul, dar și poziția geografică a țării, chinezii și-au propus să deschidă un birou în România. „Strategia de dezvoltare a companiei noastre este de a ne concentra pe cercetare, producţie şi marketing. Partenerii pe care îi avem în întreaga lume sunt responsabili de distribuţia produselor noastre. Noi înţelegem foarte bine valoarea partenerilor şi cooperăm îndeaproape cu aceştia. Datorită poziţiei speciale pe care o are România şi pentru a deservi mai bine ţările din regiune vom deschide un birou aici, România urmând a fi centrul pentru dezvoltarea din Europa de Est spune CEO-ul Tenda. Cele mai mari pieţe pentru Tenda sunt în prezent SUA şi Asia, însă chinezii se uită cu interes către piaţa europeană şi, în special, către România. „Cea mai mare provocare pentru noi, în Europa, este înţelegerea nevoilor consumatorilor şi localizarea produselor. În Europa, avem o cotă de piaţă de 15%, iar în România de 20%, fiind, în prezent, pe locul doi în segmentul SOHO. Obiectivul nostru este câştigarea primei poziţii“, a mai spus Quan Dengping.

Uşor de configurat

Tenda a început expansiunea globală în 2007, iar în prezent distribuie produse în 100 de ţări. Până la finele trimestrului trei din 2014, firma chineză livrase deja peste 500 de milioane de produse. În ţara noastră compania livrează echipamente de reţea cu fir, fără fir, ADSL-uri, dispozitive mobile de bandă largă etc. O caracteristică a routerelor wireless Tenda este că sunt extrem de uşor de configurat, în doar trei paşi simpli. De asemenea, acestea sunt printre cele mai accesibile de pe piaţă.  „Interfaţa noastră de instalare uşoară este foarte populară şi mulţi competitori au încercat să o imite. Noi am conceput dispozitivele astfel încât acestea să poată fi configurate şi de bunici fără nicio problemă. Evident că oferim şi suport“, a declarat Quan Dengping. Echipa de suport a Tenda numără, în prezent, 160 de persoane. În total, numărul de angajaţi se apropie de 6.000 de oameni dintre care 4.000 lucrează în fabrică, 1.000 în cercetare şi 500 în vânzări.

MINI INTERVIU

Quan Dengping, CEO Tenda: «Routerul va fi inima casei inteligente»

Capital: Ce cifră de afaceri a avut Tenda în 2014 şi ce estimări aveţi pentru anul  acesta?

Quan Dengping: Cifra de afaceri a fost de 400 milioane în 2014, iar pentru 2015 estimăm afaceri de 550 milioane de dolari.

Capital: Soluţii  pentru case inteligente există în portofoliul Tenda?

Quan Dengping: Routerele wireless vor fi centrul de control pentru casele inteligente. Tehnologia noastră este pregătită. Deocamdată, aşteptăm momentul când piaţa va fi gata.

Capital: Dezvoltaţi soluţii şi pentru standardul 5G?

Quan Dengping: Tehnologia 5G va revoluţiona internetul pe mobil. În prezent, 4G este standardul care domină. Consider că implementarea tehnologiei 5G va mai dura până când va fi implementată comercial.

Capital: Routerele sunt greu de configurat pentru utilizatorii amatori. Tenda va oferi suport pentru clienţii din România?

Quan Dengping: Tenda este recunoscută pentru interfaţa routerelor care permite oricui să le instaleze. Ne-am propus să oferim suport în fiecare ţară unde comercializăm produsele noastre.