Potrivit CAAM, un număr de 24,59 milioane autovehicule au fost vândute anul trecut în China, ceea ce reprezintă o creştere anuală de 4,7%. Comparativ, în 2014, piaţa auto din China a înregistrat o creştere de 6,9%, după un avans de 13,9% în 2013.

Secretarul general al CAAM, Dong Yang, a estimat că restricţiile la înmatriculare impuse în marile oraşe au diminuat creşterea vânzărilor cu până la opt puncte procentuale în timp ce volatilitatea de pe pieţele bursiere a fost responsabilă pentru o scădere de două puncte procentuale.

'Încetinirea pieţei auto în 2015 a fost, într-o oarecare măsură, una accidentală. În acest an, piaţa auto va creşte mai mult decât în 2015', a subliniat Dong Yang. CAAM prognozează că vânzările de autovehicule ar urma să crească cu 6% în acest an, până la 26,04 milioane unităţi.

Piaţa auto din China este una crucială pentru constructorii auto străini, unii dintre aceştia înregistrând vânzări solide anul trecut în pofida încetinirii generale a pieţei. De exemplu, grupul auto american General Motors a vândut în 2015 un număr record de 3,61 milioane vehicule în China, în creştere cu 5,2% faţă de 2014. Aceste cifre conferă GM titlul de cel mai mare constructor auto străin de pe piaţa chineză, devansând rivalul german Volkswagen, care a livrat 3,55 milioane de autovehicule în China. Un alt constructor american, Ford, a înregistrat şi el anul trecut un record de vânzări pe piaţa din China, cu 1,12 milioane unităţi livrate, în creştere cu 3% faţă de 2014.

Industria auto chineză a suferit de pe urma încetinirii ritmului de creştere a celei de a doua economii a lumii. În 2014, China a înregistrat o creştere a PIB de 7,3%, cea mai slabă din ultimii 24 de ani, iar tendinţa de încetinire a continuat şi anul trecut când în trimestrul iulie-septembrie s-a înregistrat o creştere economică de 6,9%. În plus, vânzările de autovehicule au fost afectate şi de măsurile adoptate de Beijing, Shanghai şi alte mari oraşe pentru reducerea poluării şi blocajelor în trafic prin limitarea înmatriculărilor de noi vehicule. AGERPRES