Managementul defectuos și investițiile inoportune din sistemul feroviar au determinat ca trenurile de călători să circule în prezent cu o viteză medie de 43 km/h cu circa 20 km/h mai puțin față de anul 1990. Lucrurile nu par să se îndrepte în perioada următoare având în vedere că planul pe anul viitor al CFR Călători prevede reducerea numărului de trenuri. An de an, conducerea CFR Călători are grijă să reducă numărul trenurilor, dacă pentru anul viitor se anunță peste 1.200 de trenuri, în 2013, oficialii din calea ferată au pus la dispoziție călătorilor 1378 de garnituri.
CFR Călători anunță că odată cu noul mers al trenurilor, intrat în vigoare începând du 13 decembrie, zilnic se vor afla în circulaţie peste1200 de trenuri, în funcție de perioada din an. “Trenurile Zăpezii vor circula spre şi dinspre cele mai căutate staţiuni montane pentru schi, cum sunt cele de pe Valea Prahovei, Vatra Dornei, Piatra Neamţ şi Petroşani (Staţiunile Straja şi Parâng). În plus, prin oferta tarifară Trenurile Zăpezii, în perioada 1 ianuarie – 29 februarie 2016, se vor acorda reduceri la bilete între 25% şi 56%. Trenurile Soarelui vor asigura în perioada sezonului estival 2016 legături din toată țara către staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării”, potrivit CFR Călători. Dacă tot s-a ajuns ca un tren să parcurgă distanța de la București la Satu Mare în cel puțin 16 ore, fără întârziere, CFR Călători anunță că acordă reduceri la bilete între 30% şi 50% la unele trenuri InterRegio de pe rutele cum ar fi Bucureşti – Craiova, Galaţi – Brăila, Braşov – Iaşi, Caracal – Craiova, Oradea – Satu Mare, Oradea – Cluj Napoca, Cluj Napoca – Beclean pe Someş, Piatra Olt – Craiova, Suceava- Ilva Mică, Cluj Napoca- Ilva Mică şi retur.