Pentru 2013, Sanofi doreşte să îşi consolideze poziţia de lider de piaţă printr-o
creştere a vânzărilor de 5%, prin investiţii continue în pilonii majori de creştere:
diabet, consumer healthcare (produse eliberate fără prescripţie medicală) şi
generice, precum şi prin consolidarea portofoliului de produse.

Fabrica Zentiva România, unitatea de producţie a Sanofi şi cel mai mare producător local de medicamente, sărbătoreşte anul acesta o jumătate de
secol. În prezent, fabrica Zentiva România produce anual aproximativ 48 de milioane de cutii de medicamente. Compania îşi propune să crească producţia locală cu 50% în următorii cinci ani, investind aproximativ 9 milioane de euro în unitatea industrială.

Exporturile reprezintă în momentul de faţă peste 10% din producţia locală în termeni de valoare şi 8% în termeni de volum. Compania exportă 19 produse în 62 de SKU-uri (forme de prezentare) pe 13 pieţe europene, printre care Germania, Franţa, Marea Britanie, Italia şi Portugalia. În următorii 5 ani, volumul exporturilor va creşte până la 50% din producţia locală.

„Avem o prezenţă diversificată şi puternică pe piaţa din România, oferind soluţii de tratament complexe printr-un portofoliu echilibrat, care cuprinde medicamente inovatoare, soluţii pentru boli rare, generice, medicamente OTC şi vaccinuri. Cu peste 800 de angajaţi (dintre care 400 în unitatea de producţie), Sanofi este un partener de încredere şi pe termen lung al sistemului de sănătate, contribuind în mod semnificativ la economia locală şi la PIB-ul ţării. Pentru viitor dorim să ne consolidăm poziţia şi să contribuim tot mai mult la sănătatea românilor”, spune Jacques Nathan, Country Manager Sanofi România şi Preşedintele Consiliului de Administraţie al Zentiva SA.

Algocalmin, cel mai de încredere analgezic

Sanofi România este liderul pieţei farmaceutice locale, cu o cotă de piaţă de 8,4% în valoare şi 13,3% în volume (sursa: PHR Cegedim MAT Septembrie 2012, preţ consumator & unităţi comerciale). Comparativ cu 2011, vânzările companiei au crescut anul acesta cu peste 5%, o rată de creştere pe care compania intenţionează să o menţină şi în 2013.

“Portofoliul nostru de generice include atât mărci internaţionale cât şi mărci tradiţionale, în care românii au încredere. De exemplu, Algocalmin® a fost votat drept cea mai de încredere marcă de analgezice pentru al 7-lea an consecutiv. Alte mărci tradiţionale, precum Distonocalm® şi Extraveral® sunt produse în fabrica din România şi se află printre cele mai bine vândute produse generice (în valoare şi volum) pe piaţa locală. Anul acesta am lansat 7 noi generice şi intenţionăm să ne consolidăm portofoliul cu alte 9 produse până la sfârşitul lui
2013”, spune Simona Cocoş, General Manager Zentiva România, o companie Sanofi.

Sanofi România comercializează în prezent un portofoliu complex de peste 400 de produse. Pentru 2013, compania intenţionează să îşi extindă portofoliul şi să lanseze aproximativ 20 de produse noi. Calitatea ridicată a medicamentelor este asigurată de un sistem performant de management al calităţii, aliniat la standardele europene.

Fabrica Zentiva România a inaugurat anul acesta o nouă secţie de producţie medicamente pe bază de peleţi (pentru produse precum omeprazol, tamsulosin), o tehnologie de fabricaţie de ultimă generaţie, unică pe piaţa locală, dar şi un nou laborator, care serveşte drept Centru European al Sanofi pentru Controlul şi Eliberarea produselor betalactamice fabricate în afara UE.