Asamblarea acestui model în Polonia va permite Volkswagen, care deja produce vehiculele comerciale Caddy şi T5 în apropiere de Poznan, să-şi reducă semnificativ costurile.

Conform datelor Institutului Economic IW din Cologne, în Polonia, costul orar al forţei de muncă în industrie se ridica la 6,65 euro (9,16 dolari) pe angajat în 2012, aproximativ o şesime din cei 36,98 euro oferiţi în Germania.

Decizia privind construirea unei noi fabrici în Polonia încă nu a fost adoptată, dar există indicii că lucrurile merg în această direcţie, a declarat una din surse.

Compania a anunţat că examinează diverse locaţii pentru producţia modelului Crafter în câteva state, în condiţiile în care Daimler cooperează cu Volkswagen pe segmentul utilitarelor mari, însă acest parteneriat expiră la finele lui 2016, iar Volkswagen vrea să dezvolte singur o nouă versiune a modelului Crafter.

Publicaţia poloneză ‘Puls Biznesu’ anunţa că este posibilă construirea unei noi fabrici în Polonia, o investiţie estimată la un miliard de euro, care va crea 3.000 de locuri de muncă.

Vineri, grupul Volkswagen a raportat creşterea vânzărilor cu 4,3% în noiembrie, datorită evoluţiei foarte bune din China, unde livrările au urcat cu 16,7%.

Vânzările globale de maşini, SUV-uri şi automobile utilitare au crescut luna trecută la 828.600, de la 794.300 în perioada similară din 2012.

În primele 11 luni din acest an, vânzările grupului, ce includ divizia de lux Audi şi producătorul ceh Skoda, au înregistrat un avans de 4,7%, la 8,68 milioane de vehicule.

Luna trecută, grupul german a anunţat că va investi 84,2 miliarde de euro (114 miliarde de dolari) până în 2018, pentru a dezvolta noi vehicule şi a-şi moderniza fabricile, în încercarea de a deveni cel mai mare producător auto din lume.

‘În această perioadă, politica noastră privind costurile şi investiţiile va rămâne un punct central al activităţii noastre. Vom continua să investim semnificativ în inovaţie şi tehnologie de ultimă generaţie, în pofida incertitudinilor mediului economic’, a declarat directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn.

VW, cel mai mare producător auto european, şi-a adăugat noi branduri, cum ar fi Porsche, Scania, MAN şi Ducati, şi-a dublat numărul fabricilor în întreaga lume, la 105, construind fabrici în Mexic, Rusia şi China.

Pentru acest an, VW se aşteaptă la vânzări record de aproximativ 9,5 milioane de vehicule, de la 9,3 milioane în 2012, a declarat în septembrie şeful companiei germane, Martin Winterkorn.AGERPRES