VOTEAZĂ AICI!

Performanță și profesionalism. Sunt caracteristicile principale care au definit cei mai buni manageri de resurse umane din România, anul trecut. Fie că vorbim de retail, industrie grea sau IT&C, sunt tot atâtea domenii care au scos în față jucători de valoare, cu investiții importante de sute de milioane de euro. În mod direct, aceste investiții au generat zeci de mii de noi locuri de muncă. Mai concret, cifrele arată că aproximativ 150.000 de locuri de muncă au fost create în 2016, un nivel foarte ridicat față de anii anteriori. În acest număr, vă prezentăm managerii care au avut un rol important în cadrul companiilor pe care le reprezintă, la departamentul de Resurse Umane. Iar la finalul lunii mai va avea loc și Gala Premiilor de Excelență în Management.

 

Dana Oprişan, director executiv Resurse Umane Grup Renault România


Cu o experienţă de peste 25 de ani în domeniul resurselor umane, Dana Oprişan conduce din anul 2013 echipa de HR a unuia dintre principalii angajatori din țară: Grupul Renault România. Membră a comitetului de management al grupului şi partener strategic al businessului Renault în România, ea face parte dintre executivii companiei, cu un parcurs internațional, în Franţa, unde a coordonat un proiect al Renault de eficientizare a proceselor de resurse umane la nivel mondial. S-a alăturat grupului în 2006, ca director de Resurse Umane la Renault Technologie, activitate pe care a coordonat-o până în 2011. Absolventă a Facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Politehnice din Bucureşti, Dana Oprișan si-a construit cariera ca manager de Resurse Umane în companii de renume precum Orange, Scop Computers Sanex (Cluj-Napoca) şi Draexlmaier Group (Braşov). La finalul anului trecut, ea a coordonat cu succes caravana „Drive Your Career@Renault“, la care au participat nu mai puțin de 2.200 de studenţi şi masteranzi, 20 de specialişti ai Grupului Renault, 38 de asociaţii studenţeşti, 83 de profesori și 12 universităţi.

 

Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland România


Și anul trecut, Kaufland România s-a aflat pe primul loc în topul celor mai mari angajatori, numărul total de salariați ajungând la 17.724 la 31 decembrie 2016. Estera Anghelescu, „Recruiting & Employer Branding Director“ în cadrul companiei, s-a remarcat datorită programelor derulate în ultimii ani, cu un rol major în procesul de recrutare. De altfel, și la nivel internațional Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail, cu peste 1.300 de magazine în șapte țări. Din acest total, în România vorbim de o rețea de 114 magazine, în prezent. Anul trecut, lanţul german de hipermarketuri a primit certificarea internaţională ca „Top Angajator“, acordată de Top Employers Institute din Olanda, care demonstrează performanţa strategiei şi a intrumentelor de resurse umane utilizate în cadrul companiei.

 
 

Sidonia Barna, HR manager Metro Systems Romania


Sidonia Barna lucrează de mai bine de zece ani la Metro Systems România, companie care oferă servicii informatice pentru Grupul Metro. Ea conduce echipe care au responsabilități în domenii variate, de la resurse umane, la marketing, office management și administrație. Metro Systems este una dintre cele mai dinamice companii din domeniul tehnologiei informației, fiind și unul dintre cei mai bine cotați angajatori de pe piața românească de profil. Anul trecut, compania a recrutat peste 100 de programatori, iar pentru următoarea perioadă planurile sunt foarte ambițioase. Sidonia Barna a avut un rol important în edificarea strategiei de resurse umane a companiei și în stabilirea politicii de retenție a angajaților. Astfel, com­pania pune mare accent pe dezvoltarea personală și profesională. Mai mult, angajații Metro Systems România se bucură de un program de lucru flexibil și de mobile office, „care le asigură echilibrul între timpul petrecut la serviciu și cel personal“. 

 
 

Anica Stoica, HR Country Manager Continental România


Încă din ultimul an de facultate, Anica Stoica a decis să intre în echipa Continental România, ea fiind încadrată în departamentul de Resurse Umane al concernului german. După doar trei ani, în 2004, devine lider al echipei de „training“, iar un an mai târziu și al echipei de recrutare. În octombrie 2006, este avansată în funcția de Manager de Resure Umane al centrului de inginerie Continental din Timișoara, preluând apoi și conducerea diviziei de HR a locației din Iași. Din februarie 2008, Anica Stoica devine HR Country Manager pentru toate facilitățile din România ale grupului Continental. Pe lângă gestionarea întregii activități de Resurse Umane a grupului Continental în România – un gigant cu 16.500 de angajați, șapte unităţi de producţie și patru centre de cercetare şi dezvoltare –, ea a derulat de-a lungul ultimilor ani mai multe proiecte menite să sprijine activitatea companiei. Conform Continental, proiectul cu cel mai mare impact la nivel național a fost trecerea tuturor locațiilor grupului la plata bonurilor de masă din varianta tiparită la cea pe card.

 

Dana Enache, HR Manager Grup Cris-Tim


Cu o experiență în resurse umane de peste 13 ani, Dana Enache s-a alăturat echipei Cris-Tim în urmă cu 11 ani. De mai bine de șapte ani conduce Departamentul de Resurse Umane al grupului de firme Cris-Tim, care are în prezent peste 2.200 de angajați. Doar anul trecut numărul de salariați a crescut cu circa 300 de persoane. Absolventă a Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București, Dana Enache și-a continuat studiile la Școala Națională de Studii Politice și Administrative București, unde a urmat un master în „Comunicare managerială și resurse umane“. Dana Enache este omul din echipa cu care Radu Timiș, fondatorul și proprietarul Cris-Tim, a trecut „cea mai puternica criză“ de după Revoluția din ’89 și care i-a fost alături în toată această perioadă. Cele mai importante proiecte derulate și coordonate de Dana Enache sunt implementarea standardului de responsabilitate socială – BSCI în cadrul grupului și angajarea și motivarea a peste 2.000 de persoane, cu care să construiască în fiecare zi „visul Cris-Tim“- acela de a fi cel mai mare antreprenoriat românesc din industria cărnii, motto-ul președintelui Radu Timiș.

 

Marina Babara, director de Resurse Umane Ford România


Membră a echipei Ford România încă din 2010, mai întâi în funcția de Training Manager și, mai apoi, în cea de Manager Resurse Umane, Marina Babara este cea care gestionează activitatea de HR a companiei americane în România. Conform propriilor declarații, este pasionată de sport, mai ales că a fost sportiv de performanță, de citit și de călătorii. „Îmi place sa interacționez cu oamenii, indiferent din ce domeniu de activitate fac parte. Mă relaxează, mă inspiră, mă duc într-o lume care mă fascinează“, a menționat pentru Capital cea care, în ultimele luni, s-a ocupat de creșterea echipei Ford din România. În perioada următoare, Marina Babara are dificila sarcină de a găsi și angaja aproape 1.000 de noi colegi pentru uzina din Craiova, acolo unde va intra în producție SUV-ul EcoSport, alături de deja cunoscutul model B-Max. Pe lângă selectarea unor noi angajați, directoarea de HR a Ford România s-a implicat în organizarea a diferite campanii destinate comunității și angajaților din România ai companiei americane. Ultima dintre acestea a fost dezvoltarea, prin Ford Motor Company Fund, a unui laborator de mecatronică la colegiul Ștefan Odobleja din Craiova.

Angelica Procopie, director Resurse Umane Alstom România şi Grecia 


După mai bine de 20 de ani la conducerea echipelor de Resurse Umane ale  unor multinaţionale din diverse domenii, Angelica Procopie este încă foarte motivată de provocări. La Alstom, companie căreia i s-a alăturat în urmă cu şapte ani, găseşte mereu motivaţie, pentru că este o companie care „face mereu eforturi să se reinventeze“. După vânzarea activităţilor din domeniul energiei, Alstom a devenit o companie total dedicată transportului, urmărind eficienţa şi modernizarea continuă. Pentru HR, această schimbare a însemnat, printre altele, adoptarea unui sistem nou de gestiune şi management al resurselor umane, externalizarea activităţilor de salarizare, crearea unei organizaţii noi la nivel de ţară, cu departamente-suport transversale care deservesc eficient toate proiectele şi liniile de produs. Alstom este acum o organizaţie revitalizată, în care direcţiile cheie sunt „colaborarea, viziunea globală, spiritul antreprenorial, agilitatea și diversitatea“. 

Delia Sofonea, People Director eMAG


eMAG este cel mai mare magazin online din regiune, aflat în continuă expansiune, lucru ce a generat un număr mare de noi locuri de muncă, în fiecare an. Iar partea aceasta a fost reprezentată foarte bine de Delia Sofonea, People Director eMAG. Drept dovadă stau chiar cifrele: dacă în 2014, compania avea puţin peste 1.000 de angajaţi, un an mai târziu numărul a trecut de 1.700, pentru ca în 2016 să fie deja 2.900 de angajaţi, dintre care 500 în afara ţării. Directorul companiei afirma, la finele anului trecut, că va angaja 300 de programatori în următorii doi ani. De asemenea, anual, eMAG organizează un program adresat studenţilor, prin care recrutează stagiari. Programul le oferă participanţilor posibilitatea de a lucra alături de specialiştii companiei. În luna martie, retailerul online a deschis al doilea showroom din București, în Titan, unde au fost angajaţi 70 de oameni, iar în luna aprilie a fost inaugurat cel mai mare showroom din ţară, la Sibiu. În rolul ei actual la eMAG, Delia Sofonea coordonează întreaga activitate de resurse umane. Delia are peste 11 ani de experiență în HR, trecând prin diverse zone de expertiză de la recrutare, talent management până la dezvoltare și business partnering. Este pasionată de oameni și cultură organizațională și este, în același timp, coach certificat ICF.

Mihaela Dinu, HR Manager Softelligence România


Anul trecut, Mihaela Dinu a ocupat pozița de HR Manager în cadrul companiei Softelligence România, un business cu afaceri de peste 3,5 milioane de euro, specializat în servicii software. Ea a coordonat cu succes un departament care, în 2016, a angajat cu 50% mai multe persoane decât în anul anterior. În prezent, Mihaela Dinu este Delivery Manager în cadrul companiei, printre atribuții aflându-se și coordonarea programelor pentru clienții din UK și Irlanda. La ora actuală, instituția numără 150 de specialiști, iar pentru 2017, estimează o creștere de cel puțin 25% a angajaților în birourile din București și Craiova. Cu proiecte implementate în Marea Britanie, Olanda, Suedia și Elveția, Softelligence a fost inclusă de către Deloitte în Top 50 companii de tehnologie cu cea mai rapidă creștere din Europa Centrală.