Dacă activitatea firmei tale se concentrează mai mult pe Adwords sau web design, probabil că ai neglijat SEO-ul și potențialul lui în dezvoltarea propriei afaceri sau afacerilor clienților. Însă există un motiv pentru care clienții tăi își doresc acum și servicii SEO.

SEO-ul este o unealtă de marketing cu extrem de mult potențial, iar statisticile demonstrează acest lucru:

・93% din orice experiență online începe cu o interogare pe Google;

・70% din accesările site-urilor din SERP sunt organice;

・70-80% din utilizatorii motoarelor de căutare ignoră rezultatele plătite;

Cristian Alexandru Ioniță, digital media planner al agenției SEO Oblyo, afirmă următoarele:

“Consumatorul este din ce în ce mai „mofturos”, se plictiseşte repede, trece de la zona offline la zona online şi vrea să ştie cât mai multe informaţii despre produse sau servicii, vrea păreri şi recenzii. Totul este într-o continuă schimbare: comportamentul consumatorilor, tehnologia, modalităţile de promovare, etc. Aşadar, brandurile ar trebui să se adapteze: Eyabo Macauley spunea la ICEEFEST că 80% dintre reclamele digitale sunt ignorate; bannerele sunt blocate de adblockers. Noile trenduri forţează brandurile să se folosească de poveşti – poveşti la scală largă, devenite virale cu ajutorul reţelelor sociale: Facebook, Twitter, etc. Şi ce modalitate mai bună poate ajuta o afacere să îşi spună povestea şi să o facă virală? Advertorialele!”

Ar trebui agențiile online să ofere și servicii SEO?

Oricât de familiarizat ai fi cu internetul, să începi să livrezi articole SEO peste noapte este un scenariu imposibil. SEO-ul este un proces foarte complex care necesită ani de exercițiu, dar și o cunoaștere aprofundată a motoarelor de căutare și a modului lor de funcționare.

Pentru a ajunge un creator de conținut profesionist, trebuie să știi cum să redactezi mai multe tipuri de articole și să știi cum să te folosești de puterea fiecărui cuvânt în vederea promovării unui concept.

Chiar dacă nu va știi să o spună cu atât de multe cuvinte, ceea ce vrea clientul SEO în context de agenție este de fapt creșterea cifrei de afaceri și eficientizarea bugetului de marketing prin creșterea vizibilității online.

Ce înseamnă servicii SEO și cât de complexe sunt ele?

Chiar dacă rezultatele nu se văd la fel de rapid ca în cazul reclamelor Adwords, cu SEO dezvoltarea unui site este continuă și sigură. Pentru o afacere, pe măsură ce numărul de articole de pe blogul personal și cel de advertoriale pe alte site-uri crește, cu atât devine mai vizibilă, mai cunoscută.

Însă rolul unei agenții SEO nu este doar de a îmbunătăți această vizibilitate online, ci de a face ca ea să aducă companiei care beneficiază de servicii, mai mulți bani. Un client de agenție poate să fie cunoscut și de întreaga națiune, atâta timp cât cifra sa de afaceri nu crește de pe urma serviciilor pentru care plătește, acesta nu va fi mulțumit!

Iată care sunt pașii pe care un specialist SEO trebuie să-i urmeze atunci când oferă servicii de optimizare, așa cum sunt ei executați de Oblyo Digital Agency:

 

・Evaluarea situației SEO actuale

Începând de la conținutul deja existent pe site și până la strategiile de optimizare implementate până în prezent, în faza inițială este necesară o analiză amănunțită. Într-unele cazuri, pentru obținerea unor rezultate mai bune din punct de vedere al optimizării, se cere rescrierea tuturor paginilor statice de pe site-ul clientului, a categoriilor și a descrierilor de produse în caz că acestea există și a vechilor articole de blog.

 

・Stabilirea unei strategii eficiente

Când vine vorba de SEO, fiecare client are propriile nevoi. Datoria unei agenții SEO este să recunoască aceste nevoi, să se consulte cu clientul în legătură cu satisfacerea lor și să stabilească împreuna strategia de atac. În funcție de necesitățile business-ului, dar și de bugetul clientului pentru publicitate, se pot oferi pachete de articole pentru blogul personal, precum și advertoriale publicate pe site-urile relevante afacerii clientului.

 

Găsirea celor mai eficiente cuvinte cheie

Atunci când afacerea clientului are o nișă restrânsă și un public țintă select, cuvintele cheie scurte, vagi și generale nu vor putea oferi prea multe rezultate. Este absolut inutil să aduci pe prima pagină în SERP o cofetărie vegană care dorește să vândă 20 de sortimente de ciocolată și înghețată în Iași cu cuvinte cheie de tipul prăjituri gustoase, cofetărie românească, dulciuri tradiționale. Mult mai eficiente ar fi expresii de tipul cofetărie vegană Iași, ciocolată vegană Iași sau ciocolată și înghețată vegană.

 

Implementarea unei campanii de link building

Din punct de vedere al optimizării link building-ul este la fel de valoros ca textele relevante. Când se stabilesc legături între mai multe site-uri cu autoritate mare și site-ul clientului, atunci, inevitabil, și cel din urmă va căpăta autoritate. O agenție SEO de succes trebuie să aibă un portofoliu cuprinzător cu astfel de site-uri și prin advertorialele pe care le redactează pentru client să creeze legătura între ele și site-ul pe care îl promovează.

Evaluarea performanțelor

Munca unei agenții SEO nu se termină odată cu livrarea de articole și advertoriale. Ea trebuie să continue până în momentul în care clientului îi sunt prezentate rezultatele obținute și mai departe. De la momentul implementării și până la obținerea de rezultate, optimizarea online necesită mult timp. Dar chiar și în aceste condiții prin Google Analytics și alte instrumente, o agenție SEO trebuie să fie capabilă să dea raportul activității la doar 5-6 săptămâni de la începerea colaborării.

・Ajustarea strategiei

În funcție de rezultatele pe care le primește, clientul poate solicita continuarea serviciilor sau schimbarea acestora în funcție de noile nevoi apărute. Iar o agenție SEO trebuie să anticipeze reacția clientului și în cazul în care rezultatele obținute nu sunt cele dorite să-și schimbe strategia de optimizare astfel încât să investiția clientului ei să aibă un randament maxim. La finalul proiectului, o agenție SEO trebuie să fie gata pregătită cu noi propuneri de colaborare.