Mulţi clienţi se uită dincolo de preţ atunci când rezervă o maşină. Asta pentru că alţi factori, cum ar fi serviciile auxiliare şi taxele asociate acestora, sunt la fel de importanți. Prin urmare, companiile de „rent a car“ încearcă să vină cu oferte cât mai practice şi utile pentru clienți: maşina poate fi livrată şi preluată oriunde, inclusiv la aeroporturi, iar închirierea în sine este un proces care durează foarte puţin.

Informații utile

Este important atunci când te hotărăşti să închiriezi o maşină să ai nişte criterii clare după care te ghidezi. Pentru asta, specialiștii companiilor de profil vin în ajutor cu sfaturi utile. „Primul pas pe care trebuie să îl facă clientul este să îşi programeze vacanţa, iar rezervarea maşinii trebuie făcută atunci când biletele de avion sunt cumpărate. Întotdeauna lunile iulie şi august sunt pline. Recomandăm ca rezervarea unei maşini în vârf de sezon să se facă cu minim 30 de zile înainte. Apoi, este important scopul maşinii, concediu, business, eveniment. În funcţie de nevoile clienţilor, noi le oferim cea mai potrivită maşină“, este recomandarea managerului Five Rent a Car, Răzvan Şolea. Tarifele se calculează întotdeauna în funcție de autoturismul dorit și de numărul de zile alese. „Închiriem maşini la preţuri mici, astfel că pentru o perioadă de 30 de zile, preţul pe zi al unei maşini ca Dacia Logan este de 15 euro. Maşinile din clasa business se pot închiria de la 50 de euro pe zi în sus“, spune Mihai Ionescu Heroiu, managerul First Rent a Car. Pentru serviciul de închirieri la First Rent a Car, livrarea este gratuită oriunde în Bucureşti, iar pentru preluarea şi predarea maşinii la aeroport se percepe o taxă de 10/20 de euro. Trebuie menţionat faptul ca deşi toate taxele sunt incluse, plata parcărilor, combustibilul şi taxele de pod sunt în sarcina clientului. „Pentru accesorii suplimentare precum scaun de copil sau portbagaj extra, noi nu percepem taxe în plus. Oferim de asemenenea wi-fi gratuit pentru maşinile din clasa business“, spune Ionescu Heroiu.

Mașini de top

Confort, spațiu și siguranță. Acestea sunt principalele cerințe ale clienților companiilor de închirieri auto din România. „În proporţie de 70% din parcul nostru auto este compus din maşini cu transmisie automată, iar clienţii se bucură de acest lucru. Turiştii străini sau românii veniţi de peste hotare optează de obicei pentru o maşină automată cu un portbagaj spaţios“, spune Răzvan Şolea. Pe lângă aceste caracteristici, în ultimul timp mai sunt la mare căutare mașinile cu un consum mic de combustibil și nepoluante. „Printre recomandările pe care le avem pentru clienţii noştrii se numără maşinile hybride. În scurt timp avem de gând ca parcul auto First Rent a Car să fie compus doar din maşini semi-electrice, care sunt nişte maşini ieftine de închiriat, au un consum redus şi mai mult decât atât protejează natura prin emisia minimă de noxe“, încheie managerul First Rent a Car.         

 

Românii care muncesc în străinătate, cei mai importanți clienți

Piața românească de profil este una cu multe provocări, în care serviciile sunt variate, iar concurența este destul de puternică. Asta și pentru că profilul clienților diferă mult față de alte state – două categorii de clienți apelează cu precădere la închirieri auto: românii din diaspora care se întorc acasă în vizită şi turiştii care aleg ca destinaţie de vacanţă România. Potrivit unui studiu B Smart România, aproximativ 65% dintre clienţii companiilor de închirieri auto sunt români care trăiesc şi muncesc în afara ţării şi se reîntorc pentru a-şi petrece concediul de vară în România.

Condiții și asigurări

Pentru orice maşină se reţine o garanţie. Automobilele sunt asigurate CASCO, cu franșiză. Pentru o Dacia Logan, garanţia este de 200 de euro, iar pentru un BMW seria 5 este 600 de euro. Garanţia este înapoiată clienţilor la momentul predării maşinii, cu condiţia ca aceasta să se prezinte în aceeaşi stare. Condiția să poți închiria o mașina este să ai minimum 21 de ani și să  deții permis de conducere de cel puțin un an.

Acest articol a fost publicat în numărul 22 al revistei Capital, disponibil la chioşcuri în săptămâna 4 – 10  iunie 2018