Este vorba de aeroportul lui Nelu Iordache de la Adunații Copăceni ale cărui lucrări de construcție urmează a fi demarate la finalul anului acesta.
”Ceaușescu a descoperit locul aeroportului. În anii ’80, el vroia să mai construiască un aeroport și a ales Adunații Copăceni pentru că este un loc foarte bun deoarece viteza vântului nu depășește 6 metri/secundă și ceața nu rezistă mai mult de două ore”, a spus Ion Tache, primarul localității Adunații Copăceni. Acesta a menținat că proiectul a reînceput să prindă formă în timpul guvernării lui Călin-Popescu Tăriceanu.
Mai interesant este faptul că vecinii bulgari din orașul Ruse pot fi unii dintre utilizatorii aeroportului. ”Autoritățile de la Ruse sunt interesate de accesul către aeroportul din Otopeni care este cel mai aproape de ei. Prin urmare, proiectul unui aeroport la Giurgiu este privit cu ochi buni de către acestea. În master-planul lor este cuprinsă construcția centurii ocolitoare a orașului pentru acces mai bun către Giurgiu”, a spus Dumitru Beianu, președintele consiliului județean Giurgiu.

Colaborea cu Lufthansa Consulting

Un nou pas în demararea proiectului este semnarea contractului de consultanță financiară cu una dintre cele mai mari companii de consultanță în aviație, Lufthansa Consulting care are la activ 1.500 de proiecte în lume, o treime dintre acestea fiind pentru clienții cu proiecte de aeroporturi. ”Pe termen lung, București are nevoie de un nou aeroport, însă vom vedea dacă are sens acum o astfel de investiție”, a spus reprezentantul Lufthansa menționând că în aproximativ 3 luni se va putea pronunța cu privire la proiectul aeroportului. ”Peste 90% nu sunt șanse să fie anulat acest proiect și cred că ale noastre calcule pentru investiții vor coincide cu cele ce vor fi făcute de către Lufthansa”, a declarat pentru Capital, Gheorghe Răcaru, directorul general al grupului de firme Romstrade.