În martie, producătorul auto francez a acceptat să achiziţioneze Opel pentru 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari). Combinarea PSA cu Opel şi brandul său britanic Vauxhall va crea al doilea mare producător auto din Europa, în urma grupului german Volkswagen şi înaintea alianţei Renault-Nissan. În urma tranzacţiei, PSA va controla 16% din piaţa auto europeană, fiind depăşită doar de Volkswagen, cu o cotă de piaţă de 24%. Entitatea combinată va putea produce anual cinci milioane de vehicule. 

Ţinând cont că PSA şi Opel sunt active în domeniul vehiculelor comerciale uşoare şi a autoturismelor, Comisia Europeană a decis să analizeze impactul tranzacţiei asupra pieţelor auto la nivel european şi naţional. 

În urma investigaţiei, forul comunitar a ajuns la concluzia că tranzacţia nu va provoca temeri legate de concurenţă pe pieţele relevante. 

Decizia PSA de a achiziţiona grupul german a provocat îngrijorări privind pierderea locurilor de muncă la Opel, care are aproximativ 33.500 de angajaţi în Germania, Polonia, Ungaria, Austria, Spania şi Italia. Vauxhall are 4.500 de angajaţi în Marea Britanie, la fabricile din Ellesmere Port şi Luton. 

PSA s-a angajat să readucă Opel şi brandul său britanic Vauxhall pe profit în următorii ani. 

Deja, PSA şi GM sunt implicate în câteva proiecte comune în Europa. GM şi PSA produc în comun SUV-uri şi minivan-uri, după tentativa de constituire a unei alianţe care a eşuat în 2013, în urma deciziei GM de a-şi vinde participaţia pe care o deţinea la grupul auto francez. 

AGERPRES