Principiul de funcţionare al primul drive al retailerului, găzduit de cora Lujerului, e simplu: clienţii consultă oferta de produse online, îşi trimit lista de cumpărături, iar când ajung la hipermarket, produsele le sunt încărcate în maşină. Reprezentanţii cora spuneau la lansarea serviciului drive că se aşteaptă ca acesta să reprezinte 5% din cifra de afa¬ceri a magazinului Cora Lujerului în 2014.

Care este bilanţul primelor luni de funcţionare? ”Avem, zilnic,  în jur de 22 de comenzi, iar până la sfârşitul anului, ne dorim 90 (…) valoarea medie a bonului de cumpărături  este acum de 220 de lei, mai mare decât în magazine”, spune Ana Maria Florea-Harrison, managerul de comunicare al cora România.

Clienţii coradrive cumpără, în special, băuturi, lactate, fructe şi legume, carne, detergenţi sau produsele bio şi eco – ”Promoţiile nu au acelaşi impact ca şi în magazin. Clienţii drive nu sunt neapărat clienţii (nu vânează chilipiruri – n.r.)”, explică Florea-Harrison. Fără să spună exact când, retailerul are în plan să lanseze şi serviciul de livrare la domiciliu, plus că vrea să extindă coradrive şi în alte magazine.

coradrive targetează circa 2,6 mil. de clienţi din Bucureşti, Baia Mare, Cluj-Napoca, Constanţa, Arad, Bacău şi Drobeta Turnu Severin, care cumpără din hipermarketurile cora o dată pe săptămână, au maşină şi accesează internetul.

În ce măsură au fost afectate afacerile Cora de contextul economic general? “România este o piaţă diferită faţă de pieţele din Occident, o piata extrem de dinamică”, crede managerul de comunicare al retailerului, explicând că “dacă în Occident existau dinainte de criză lanţuri de magazine pentru tot felul de nevoi şi loc de dezvoltare nu mai era decât prin achiziţionarea unui competitor, în România, pe timp de criză a continuat extinderea jucătorilor ”. Cu alte cuvinte, rezumă ea, “criza a produs nişte efecte în consumul general care a scăzut, însă, în acelaşi timp, au apărut din ce în ce mai multe magazine care intră în competiţie cu magazinele noastre. Este un lucru absolut firesc… importantă acum este diferenţierea şi nu simpla prezenţă pe o piaţă (…)menţinerea rezultatelor este o ţintă realistă.”.

Comportamentul consumatorului s-a modificat și el, s-au observat două tendințe: orientarea către produse mai ieftine – mărcile proprii au ajuns să reprezinte circa 12% din vânyările cora -, dar şi orientarea unei părți a consumatorilor către produse premium. “Consumatorul este foarte bine informat, ştie ce caută. Îl atrag promoţiile, însă s-a dezvoltat o categorie de consumatori tot mai clară care preferă calitate, cumpără BIO sau Eco şi nu neapărat, după ce promoţie e în magazin”, explică Ana Maria Florea-Harrison.

Retailerul franco-belgian, controlat de grupul Louis Delhaize, va deschide, în 2014, cel de-al cincilea hipermarket din Bucureşti (în Victoria City). “Era prevăzut şi Braşovul, dar s-a schimbat puţin strategia şi vom dezvolta proiectul împreună cu un partener”, precizează managerul de comunicare al cora România. Concret, retailerul caută să încheie un parteneriat cu un dezvoltator de centre comerciale care să se ocupe de construcţia unui mall la Braşov, pe terenul pe care reţeaua de hipermarketuri îl deţine în centrul oraşului. Astfel, Cora ar urma să dezvolte hipermarketul din acest complex comercial, iar conceptul mallului va fi analizat alături de un asociat.

Reteaua de hipermarketuri cora a încheiat 2013 cu vânzări mai mari cu 13,5% comparativ cu 2012, în contextul deschiderii a încă două magazine (în iulie şi în octombrie).;  în 2012, cora a înregistrat afaceri de 1,6 miliarde lei (359 mil. euro).

cora România operează 12 hipermarketuri, atât în centre comerciale proprii, cât şi în spaţii închiriate, dintre care patru în Bucureşti (Alexandriei, Pantelimon, Lujerului şi Sun Plaza) şi opt în provincie, la Ploieşti, Cluj Napoca, Baia Mare, Arad, Drobeta Turnu Severin, Constanţa şi Bacău.

Louis Delhaize este prezent în România încă din 2003 şi, în prezent, operează 12 hipermarket-uri cora și o rețea de 304 supermarketuri (Mega Image – 168, Shop&Go – 135 şi AB Cool Food -1).