Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Cât vinde singurul hipermarket online cu livrare de tip drive din România

Autor: | | 6 Comentarii | 4297 Vizualizari

Comerţul modern românesc a bifat, la sfârşitul anului trecut, o premieră: cora a deschis primul hipermarket online din ţară cu servire direct în mașină. Serviciul coradrive a ajuns deja la o medie de 22 de comenzi pe zi şi la un coş mediu de cumpărături de circa 220 de lei, mai mare decât în magazinele clasice.

Principiul de funcţionare al primul drive al retailerului, găzduit de cora Lujerului, e simplu: clienţii consultă oferta de produse online, îşi trimit lista de cumpărături, iar când ajung la hipermarket, produsele le sunt încărcate în maşină. Reprezentanţii cora spuneau la lansarea serviciului drive că se aşteaptă ca acesta să reprezinte 5% din cifra de afa¬ceri a magazinului Cora Lujerului în 2014.

Care este bilanţul primelor luni de funcţionare? ”Avem, zilnic,  în jur de 22 de comenzi, iar până la sfârşitul anului, ne dorim 90 (...) valoarea medie a bonului de cumpărături  este acum de 220 de lei, mai mare decât în magazine”, spune Ana Maria Florea-Harrison, managerul de comunicare al cora România.

Clienţii coradrive cumpără, în special, băuturi, lactate, fructe şi legume, carne, detergenţi sau produsele bio şi eco – ”Promoţiile nu au acelaşi impact ca şi în magazin. Clienţii drive nu sunt neapărat clienţii (nu vânează chilipiruri – n.r.)”, explică Florea-Harrison. Fără să spună exact când, retailerul are în plan să lanseze şi serviciul de livrare la domiciliu, plus că vrea să extindă coradrive şi în alte magazine.

coradrive targetează circa 2,6 mil. de clienţi din Bucureşti, Baia Mare, Cluj-Napoca, Constanţa, Arad, Bacău şi Drobeta Turnu Severin, care cumpără din hipermarketurile cora o dată pe săptămână, au maşină şi accesează internetul.

În ce măsură au fost afectate afacerile Cora de contextul economic general? “România este o piaţă diferită faţă de pieţele din Occident, o piata extrem de dinamică”, crede managerul de comunicare al retailerului, explicând că “dacă în Occident existau dinainte de criză lanţuri de magazine pentru tot felul de nevoi şi loc de dezvoltare nu mai era decât prin achiziţionarea unui competitor, în România, pe timp de criză a continuat extinderea jucătorilor ”. Cu alte cuvinte, rezumă ea, “criza a produs nişte efecte în consumul general care a scăzut, însă, în acelaşi timp, au apărut din ce în ce mai multe magazine care intră în competiţie cu magazinele noastre. Este un lucru absolut firesc… importantă acum este diferenţierea şi nu simpla prezenţă pe o piaţă (…)menţinerea rezultatelor este o ţintă realistă.”.

Comportamentul consumatorului s-a modificat şi el, s-au observat două tendinţe: orientarea către produse mai ieftine - mărcile proprii au ajuns să reprezinte circa 12% din vânyările cora -, dar şi orientarea unei părţi a consumatorilor către produse premium. “Consumatorul este foarte bine informat, ştie ce caută. Îl atrag promoţiile, însă s-a dezvoltat o categorie de consumatori tot mai clară care preferă calitate, cumpără BIO sau Eco şi nu neapărat, după ce promoţie e în magazin”, explică Ana Maria Florea-Harrison.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.