Liderul incontestabil al pieței a rămas Albalact. Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 450 de milioane de lei și un profit brut de aproape 16 milioane de lei.

Un alt jucător important din industrie este FrieslandCampina, care a avut afaceri, anul trecut , în valoare de 400 de milioane de lei, însă a marcat pierderi de 13 milioane de lei. O altă companie care face parte din grup este Napolact.

În 2015, Napolact SA, unul dintre cele mai vechi companii din industria lactatelor, a înregistrat o cifră de afaceri de 165 de milioane de lei(36 de milioane de euro), în scădere cu aproape 30% şi pierderi au ajuns la 11,8 milioane de lei(2,6 milioane de euro). Un motiv pentru aceste scăderi ar fi reorganizarea prin care trece compania.

Grupul olandez FrieslandCampina a reunit, din toamna anului trecut, operaţiunile pe care le derulează pe piaţa românească, prin Napolact, Industrializarea Laptelui Mureş şi FrieslandCampina România, într-o singură companie.

Tot în 2015, numărul angajaţilor a scăzut la 175 oameni, faţă de 259 de salariaţi în 2014. Acesta este un semn că toate acvitităţile încep să se mute pe noua companie. Din 2016, grupul olandez va comunica rezultate financiare pe România doar prin prisma unei singure firme, FrieslandCampina România.

În ceea ce priveşte rezultatele finaciare din 2015, reprezentanţii companiei ne-au declarat: “FrieslandCampina România a înregistrat în 2015, la nivel tuturor companiilor din grup, o cifră de afaceri de aproximativ 90 de milioane de euro”.

Alte companii cu greutate din industria laptelui sunt Fabrica de Lapte Brașov, Hochland România și Covalact. În 2015, Fabrica de Lapte Brașov a înregistrat afaceri de 338 de milioane de lei, în creștere 11% față de 2014. Totodată compania a obținut un profit de peste 800.000 de lei. Hochland a marcat în 2015 afaceri de 216 milioane de lei, în ușoară scădere față rezultatul din 2014- 217 milioane de lei. Profitul a fost de 24 de milioane de lei, în creștere cu 60% față de anul precedent.