30,51% dintre respondenți ar fi dispuși să plătească mai mult pentru un produs sustenabil, în timp ce 23,35% spun că probabil nu ar plăti prețul mai mare, mai arată sondajul Unilever South Central Europe.

Dintre măsurile pe care le iau consumatorii pentru un stil de viaţă sustenabil, cele mai frecvente sunt, în ordine, reducerea consumului de apă, reducerea consumului de energie, adoptarea unui stil de viaţă sănătos prin reducerea consumului de sare, zahăr şi grăsimi, la care se adaugă şi alegerea unor mijloace de transport mai puţin poluante.

38,56% dintre respondenți consideră că autoritățile sunt cele care dețin cel mai important rol în propunerea de soluții pentru o dezvoltare durabilă, iar 13,77% dintre aceştia cred ca şi companiile au un rol în acest sens.

Acelaşi sondaj arată că 17,16% dintre consumatori nu știu dacă produsele pe care le achiziționează sunt sau nu sustenabile.

Îmbunătățirea sănătății familiei este și un pilon important al Planului Unilever pentru un Stil de Viață Durabil , lansat la finalul anului 2010, atât la nivel internațional, cât și în România. Astfel, Unilever derulează programe educaționale ce vizează, spre exemplu, îmbunătățirea stilului de viaţă și îmbunătățirea sănătății inimii.

În același timp, Unilever se implică, alături de autorități, în programul de reducere a consumului de sodiu: pe parcursul anului 2011, nivelul sării din noile sortimente de supe și condimente comercializate în magazine a fost redus în medie cu 10%. Iniţiativa continuă şi în 2012: de exemplu, cantitatea de sodiu din noile supe instant a fost redusă cu până la 40%.

Sondajul efectuat în rândul consumatorilor români mai arată că aceștia consideră că cele mai importante caracteristici ale produselor sustenabile sunt, în ordine, diminuarea consumului casnic de apă și energie (32,56%), existența unui ambalaj reciclabil (27,99%), procurarea materiilor prime din surse sustenabile (21,58%).

Planul Unilever pentru un Stil de Viață Durabil răspunde aşteptărilor consumatorilor din România, având ca obiective globale reducerea cu o treime a ambalajelor folosite de companie, până în anul 2020, prin folosirea unor materiale mai ușoare, optimizarea designului sau eliminarea ambalajelor inutile.

În același interval de timp, Planul prevede reducerea la jumătate a consumului de apă asociat cu utilizarea produselor Unilever de către consumatori.

 „(…) credem că singurul model de business acceptabil în viitorul apropiat este cel bazat pe sustenabilitate. Sondajul efectuat recent în rândul consumatorilor români arată că aceștia sunt tot mai preocupați de adoptarea unui stil de viață mai sănătos, de reducerea facturilor de apă și electricitate, într-un cuvânt – de sustenabilitate”, spune  Jarek Malinowski (foto), CEO-ul Unilever South Central Europe.

În privința activităților care au cel mai mare impact negativ asupra mediului, 51,65% dintre respondenți consideră că transportul este cel mai poluant, 41,13% au numit industria și numai 5,19% consumul casnic. Astfel, sondajul arată că publicul român nu conștientizează cât de mult dăunează mediului înconjurător consumul casnic, fie că este vorba de deșeuri, de consumul de apă sau energie electrică.

Conform studiilor Unilever, 68% din amprenta de mediu a produselor companiei, calculată de-a lungul întregului ciclu de viaţă, este generată în timpul consumului casnic, și numai 2% în cadrul operaţiunilor de transport.

Sondajul a fost efectuat pentru Unilever South Central Europe în cursul lunii august, de Mercury Research, pe un eșantion reprezentativ de 838 persoane cu vârsta de peste 14 ani, din mediul urban.

Din 1995, de când a intrat pe piaţa românească, Unilever a făcut aici investiţii de aproape 125 milioane euro.

Subsidiara locală a gigantului anglo-olandez din industria bunurilor de larg consum Unilever a raportat pe 2010 o cifră de afaceri de 757 milioane de lei (aprox. 173 mil. euro) şi o pierdere de 4,5 milioane de lei (aprox. un mil. euro), potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Pe piaţa locală afacerile totale – producţie şi distribuţie – ale Unilever s-au situat în 2010 la 195 de milioane de euro. Cea mai mare parte a businessului a fost înregistrată de Unilever South Central Europe, divizia de distribuţie, respectiv 180 de milioane de euro. În 2011 afacerile totale au crescut cu 3%. 2012 este tot ”un an bun. Vom avea o creştere de o cifră, una din cele mai mari înregistrate pe pieţele UE”, se limitează să declare Jarek Malinowski.

Portofoliul de mărci pe care Unilever le comercializează în ţară cuprinde branduri ca Dero, Omo, Coccolino, Cif, Domestos, Dove, Rexona, Axe, Clear, Signal, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Lipton.

Unilever este reprezentat pe piaţa românească de către două companii: Unilever South Central Europe (care coordonează din Bucureşti operaţiunile de marketing şi vânzări în România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova şi Kosovo) şi Unilever România, compania care gestionează operaţiunile de producţie desfăşurate pe platforma industrială de la Ploieşti.

La nivel global, Unilever a înregistrat în prima jumătate a lui 2011 o creştere a cifrei de afaceri cu 4,1%, până la 22,8 miliarde euro. În 2010, veniturile companiei s-au ridicat la 44,3 miliarde euro.