Segmentul persoanelor fizice câştigă tot mai mult teren în business-ul companiei, pe măsură ce clienţii înţeleg avantajele pe termen lung pe care le oferă pavajul, în detrimentul asfaltului, mai spune sursa citată. La acest moment, zonele vizate cu precădere de acest tip de investiţie sunt căile de acces, atât cele pietonale, cât şi cele auto.

”Ţinta principală a clienţilor este în primul rând amenajarea practică a accesului auto şi pietonal spre locuinţă. Însă, pe lângă acestea, din ce în ce mai mulţi clienţi îşi doresc pavaj şi în zone de relaxare, precum gradina sau terasa, unde proiectează şi montarea unui grătar”,spune Sebastian Bobu, directorul executiv al Symmetrica.

În ceea ce priveşte cele mai căutate tipuri de pavele, românii aleg produse colorate, în nuanţe de maro şi portocaliu, cu forme dreptunghiulare. Astfel, potrivit datelor Symmetrica, peste 90% din produsele vândute clienţilor persoane fizice sunt colorate.

Deşi majoritatea clienţilor persoane fizice nu depăşesc bugetul de 15.000 de lei când vine vorba de pavarea curţii, există şi comenzi de produse cu o valoare mult mai mare.

„Cea mai mare comandă, ca valoare, înregistrată anul acesta de Symmetrica pe segmentul rezidenţial, a fost de 300.000 lei, pentru un proiect de amenajare care a presupus pavajul unor suprafeţe mari de grădină, alei de acces auto şi trotuare. În total, a fost amenajată o suprafaţă de peste 1.000 de metri pătraţi, cu produse din gamele Select şi Gradină”, a mai menţionat Sebastian Bobu.

De cele mai multe ori, clienţii de pavaj vin informaţi asupra produsului pe care intenţionează să îl achiziţioneze, în urma recomandărilor unui arhitect. 

Astfel, majoritatea celor care nu au stabilit iniţial ceea ce urmează să comande, aleg modelul şi culoarea pe loc, în showroom, unde au la dispoziţie toate gamele de produse şi culori.