În urma acestei tranzacţii, Carrefour Brasil, o divizie a grupului francez Carrefour SA, şi acţionarii săi au strâns 5,12 miliarde de reais (1,6 miliarde de dolari). 

Un număr de aproximativ 91,2 milioane de acţiuni au fost vândute în cadrul acestei aşa-numite oferte secundare, în cadrul căreia acţionarii şi-au vândut o parte din participaţiile lor, iar 205,8 milioane de acţiuni noi au fost emise. 

La un preţ de 15 reais, acţiunile Carrefour Brasil, cel mai mare lanţ de supermarketuri din Brazilia, se va tranzacţiona la un discount comparativ cu rivalul său GPA SA, filială a grupului brazilian Casino, în termeni de valoare a companiei comparativ cu profitul său operaţional. 

Listarea la bursă a Carrefour Brasil consolidează alianţa începută în 2014 între compania granceză şi omul de afaceri brazilian Abilio Diniz. Acesta din urmă este al treilea mare acţionar lal companiei şi are un loc în consiliul de administraţie al distribuitorului francez. 

Cu peste 10.100 de magazine în 34 de ţări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul unu în Europa. În România, grupul numără 280 de magazine, dintre care 29 de hipermarketuri, 111 supermarketuri 'Market', 43 de magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact', un magazin de comerţ online şi 86 de magazine Billa. 

AGERPRES