Cifra octanică nu spune nimic despre performanțe și consum, ci exclusiv despre toleranța benzinei la autoaprindere prin comprimare. Cu alte cuvinte, cu cât cifra octanică este mai mare, cu atât combustibilul va fi mai rezistent la autoaprindere prin comprimare, putând fi astfel folosit în motoare cu un raport de compresie mai mare.

În practică, este important să citim manualul mașinii. Dacă acesta spune că mașina TREBUIE alimentată cu benzină cu cifră octanică mare (Super, Premium, 98, 99, 100), atunci e imperios necesar să alimentăm cu astfel de benzină. Dacă în manualul mașinii nu se face nicio recomandare cu privire la cifra octanică a mașinii, atunci o benzină cu cifră octanică mai mare nu va aduce niciun beneficiu, decât în conturile companiilor petroliere.Ce se întâmplă însă cu proprietățile superioare de curățare a motorului pe care le anunță benzinarii pentru sortimentele premium? Nici aici beneficiile nu sunt evidente. Legislația stabilește clar parametrii pe care trebuie să-i îndeplinească combustibilii, astfel că și benzinele cu cifră octanică normală (95 sau Regular) sunt aditivate și beneficiază de acealeași proprietăți ca și cele Premium.

SURSA: Autobild