Primul gadget pe care l-am folosit cred ca a fost un player portabil cu caseta Sony Walkman original si trebuie sa fi fost acum peste 20 de ani. Din acel moment am devenit foarte atras de tehnologia portabila si de toate dispozitivele care mi-au permis sa ma bucur de muzica, jocuri, comunicatie si entertainment “on the move”.


Cred cu tarie ca in urmatorii 10 ani, gadgeturile mobile vor deveni cele mai importante dispozitive de calcul.

Acum cel mai frecvent folosesc un telefon mobil Motorola RAZR V3x – care utilizeaza tehnologia noastra GoForce. Are camera de 2 megapixeli si face fotografii incredibil de reusite. Am asteptat ani buni un telefon cu o asemenea camera. Fotografierea unui anumit produs la un targ sau instantaneele la conferintele de presa nu mai sunt imagini de calitate redusa si de dimensiuni reduse care nu folosesc nimanui, ci sunt imagini de calitate ridicata, luminoase si vii, bune de printat sau de folosit ca fotografie de fundal pe ecranul calculatorului personal.

Mai am cu mine si un Blackberry. Acesta a schimbat complet modul meu de lucru. Abilitatea de a avea un ochi pe email si calendar, cand sunt pe drum, mi-a permis sa urmaresc emailurile de business mult mai usor, sa raspund rapid la mesajele urgente.

In sfarsit, duc cu mine un PSP (n. red. – Play Station Portable), de care sunt indragostit.
Astept sa pun mana pe un dispozitiv DVB-H (nota redactiei: Digital Video Broadcasting-Handheld). Acesta va fi un telefon mobil combinat cu TV broadcast adevarat. Ca unul care petrece o multime de timp in aeroporturi, ma gandesc ca voi avea o noua distractie.

Cred ca vom asista la o crestere a accelerarii hardware – pentru mai multe motive. In primul rand, cum operatorii de retele cresc calitatea serviciilor multimedia pe care le ofera clientilor, cum ar fi audio, video, TV, jocuri 3D si altele, va trebui sa ridicam calitatea tehnologiei pentru a le putea oferi suport. Chiar si acum, unele aplicatii multimedia sunt conduse de software de o calitate mai redusa, deci foarte mari consumatoare de energie. Ceea ce inseamna ca dispozitivele care nu utilizeaza acceleratoare hardware vor consuma mai repede bateria. Or, viata redusa a bateriei este inacceptabila pentru consumator.

Cred cu tarie ca in urmatorii 10 ani, gadgeturile mobile vor deveni cele mai importante dispozitive de calcul. In ultima vreme si in lumea PC-urilor si a produselor electronice tehnologia merge spre convergenta. Gadgeturile nu vor mai fi un lux, ci o necesitate. Prin urmare, pretentiile noastre fata de acestea cresc pe zi ce trece. De aceea, multi producatori cauta de pe acum solutii pentru nevoile viitoare.

Concepte cum ar fi advertisingul localizat (unde reclamele sunt trimise catre tine pe baza localizarii tale geografice) sau conferintele video sunt doua asemenea exemple de aplicatii care pot aduce beneficii enorme din aceste capacitati crescute multiimedia, si cred ca vom vedea acest trend continuat in anii care vin.

Andrew Humber este Senior PR Manager Handheld and Embedded Products la NVIDIA Corporation, unul dintre cei doi mari producatori mondiali de placi grafice si componente pentru computere.