Valoarea contractului pentru magistrala 6 de metrou, între stațiile 1 Mai – Tokyo, se ridică la 1.27 miliarde de lei și, potrivit proiectului, ar trebui să fie gata în 4 ani.

Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preț, iar cea mai importantă componentă va fi cea a calității, cu o pondere de 60%.

Contractul are în vedere lucrări de proiectare și execuție tuneluri și stații, după cum urmează: tunel 1 Mai – Tokyo, Galerie la stația 1 Mai existentă, Pajura, Expoziției, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa precum și stația și galeria Tokyo.

Metrorex estimează că la licitaţie se vor înscrie cinci – şase candidaţi. „În cazul în care numărul candidaţilor selectaţi este mai mic de cinci, Metrorex are dreptul:
– fie de a anula procedura de licitaţie restrânsă;
– fie de a continua procedura de licitaţie restrânsă numai cu acei candidaţi care îndeplinesc criteriile solicitate, dacă există cel puţin un candidat care a îndeplinit criteriile de selecţie.

Lucrările vor fi finanțate de al bugetul de stat și din fonduri externe nerambursabile, obținute în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020.

Comisarul european Corina Crețu a aprobat pe 13 februarie alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul Magistralei 6 de metrou, care va lega Capitala de Aeroportul Otopeni. Cofinanțarea europeană este destinată construcției secțiunii 1 Mai – Tokyo, cu lungime de 6 kilometri din totalul de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final întreaga magistrala de metrou M6 (1 Mai – Aeroport Henri Coandă Otopeni).