Probleme au început de la ora 17 și până în acest moment nu au fost remediate. Sunt afectați atât utilizatorii de cartela prepay cât și cei care au abonament.

Utilizatorii nu pot efectua un apel telefonic și nu pot folosi datele de telefonie mobilă.

Dacă te numeri printre utilizatorii care au această problemă, lipsa semnalului este vizibilă în colțul din stânga/dreapta al telefonului, unde numele rețelei lipsește.

Orange România își cere scuze și vine cu o explicație pentru toți utilizatorii.

„În acest moment, intampinam dificultati in ceea ce priveste utilizarea serviciilor de voce si date in zona ta. Tehnicienii nostri lucreaza deja la remedierea incidentului. Iti multumim pentru intelegere si iti cerem scuze pentru neplacerile create” Roxana – Orange Facebook Team, este mesajul transmis de un operator al Orange România

 

Orange a mai avut probleme

 

Nu este pentru prima oară când reţeaua Orange are astfel de probleme.

Pe 27 martie, anul trecut, semnalul abonaților orange a căzut după ce trei cabluri de fibră optică au fost secţionate în diverse regiuni din ţară. Operatorul a explicat atunci, în detaliu, ce s-a întâmplat cu reţeaua sa de comunicaţii. Orange a arătat că secţionări ale cablurilor de fibră optică au loc des, dar de obicei consecinţele nu sunt resimţite de utilizatori.

„Astăzi, începând cu ora 14:34, o parte dintre clienţii noştri au întâmpinat dificultăţi în accesarea serviciilor de voce şi date, precum şi a aplicaţiilor Orange. Această situaţie a apărut ca urmare a unor secţionări multiple simultane ale magistralelor principale de fibră optică în judeţele Bistriţa-Năsăud, Braşov şi Mehedinţi. Echipele noastre tehnice au intervenit prompt pe teren şi au repus serviciile în funcţiune gradual, începând cu ora 16:40. Serviciile au revenit la parametri normali de funcţionare la ora 17:40.

Secţionările care au afectat reţeaua de fibră optică au fost cauzate de o alunecare de teren în judeţul Mehedinţi şi de lucrări de construcţii civile, fără legătură cu reţeaua Orange, în judeţele Braşov şi Bistriţa-Năsăud. Din păcate, astfel de situaţii nu sunt izolate, doar anul trecut ne-am confruntat cu peste 1200 de incidente de secţionare a fibrei, majoritatea fără impact asupra serviciilor oferite clienţilor noştri. De regulă, acestea nu au impactul avariei de astăzi, deoarece în reţeaua Orange folosim dublă protecţie şi, în anumite cazuri, chiar triplă protecţie a infrastructurii de fibră optică.

Situaţia excepţională de astăzi a apărut din cauza faptului că toate cele trei inele de protecţie a magistralelor principale de fibra optică au fost secţionate simultan, conducând la izolarea unor echipamente şi platforme de servicii critice pentru reţea. Regretăm disconfortul creat şi le mulţumim clienţilor noştri pentru înţelegere“, a anunţa Orange România la momentul incidentului.