„În primul trimestru al anului, România şi întreaga lume au intrat într-o criză sanitară fără precedent, cu implicaţii economice puternice, complexe şi dificil de cuantificat. Ne-am adaptat rapid şi cu succes organizaţia, aplicând imediat măsuri corespunzătoare pentru protejarea angajaţilor şi clienţilor noştri, pentru a asigura continuitatea activităţii, pentru a oferi sprijin adecvat clienţilor şi pentru a atenua impactul financiar asupra băncii.

Având în vedere contextul semnificativ deteriorat, BRD a obţinut o performanţă financiară globală rezilientă şi continuă să se bazeze pe fundamente puternice, cu o rată de adecvare a capitalului solidă, lichiditate confortabilă şi calitate ridicată a activelor. Ultimele luni au amplificat orientarea către serviciile digitale.

Suntem pe deplin angajaţi să răspundem acestor aşteptări, în schimbare, ale pieţei şi accelerăm planul de digitalizare, aşa cum am demonstrat cu ultimele noastre lansări”, a transmis Francois Bloch, directorul general al BRD Groupe Societe Generale.

Creditele nete ale Grupului BRD

Conform documentului postat pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti, creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanţele din leasing, s-au majorat cu 1,2% faţă de finalul lunii iunie 2019, potrivit rezultatelor financiare

Evoluţia creditelor retail (-0,4% în dinamică anuală) a fost determinată de scăderea creditelor de consum (-3,6% în dinamică anuală), cauzată de reducerea abruptă a volumului de credite nou acordate în perioada restricţiilor şi de credite nete cvasi stabile în portofoliul BRD Finance (+0,4% an pe an), dar cu o tendinţă vizibilă de revenire începând cu luna mai, atingând în luna iulie un nivel similar celui anterior crizei.

„Gradul de penetrare digitală pe segmentul companiilor a înregistrat un nivel foarte ridicat, cu mai mult de 96% din tranzacţii realizate prin canale digitale. Experienţa digitală a clienţilor corporate a continuat să fie îmbunătăţită, prin oferirea de noi soluţii digitale: implementarea token-ului fizic [email protected], ce încorporează ultimele standarde de securitate şi automatizarea fluxului de acreditive, ce succede automatizării fluxului scrisorilor de garanţie, apropiindu-ne astfel de digitalizarea integrală a ofertei de trade finance”, transmite reprezentanţii băncii.

Venitul net bancar al Grupului BRD a fost de 1,512 miliarde de lei în primul semestru din 2020, în scădere cu 6,0% faţă de perioada similară a anului trecut, determinat în special de scăderea veniturilor din comisioane şi a altor categorii de venituri, în timp ce veniturile nete din dobânzi au dovedit rezilienţă, potrivit documentului.

Evoluţia cvasi-stabilă a veniturilor nete din dobânzi faţă de anul precedent (-0,3%) este rezultatul combinat al scăderii creditelor nou acordate persoanelor fizice (în mod special a creditelor de consum), în contextul restricţiilor, declinului ratelor determinat de criză (media ratei de dobândă ROBOR la 3 luni a fost de 2,72% în semestrul I 2020 faţă de 3,20% în semestrul I 2019) şi efectelor nefavorabile de structură.

Efectele pandemiei

„Criza COVID-19 a adus costuri suplimentare, care au fost necesare atât pentru protecţia angajaţilor noştri, cât şi a clienţilor. Au fost achiziţionate materiale de protecţie şi au fost implementate măsuri de prevenţie în toate unităţile. Planul de transformare digitală a continuat, chiar a accelerat pe anumite proiecte de importanţă strategică pentru bancă.

Influenţate în principal de elementele descrise mai sus (costuri sanitare şi IT&C), alte categorii de costuri au crescut cu 4,8% în H1 2020 faţă de perioada similară a anului trecut. Analizând evoluţia trimestrială şi excluzând costurile sanitare şi efectul nefavorabil generat de ajustările din anul precedent recunoscute în iunie 2019, cheltuielile operaţionale au scăzut în comparaţie cu trimestrul II 2019, reflectând acţiunile de economisire implementate deja în trimestrul II 2020”, este scris în raportul băncii, publicat pe site-ul BVB.

„BRD s-a dovedit din nou un partener de încredere şi a stat alături de clienţii săi în aceste momente dificile, oferind flexibilitate în rambursarea creditelor pentru mai mult de 44.000 de clienţi (atât în baza moratoriului BRD, cât şi a celui legislativ). Pentru a răspunde rapid la solicitările clienţilor, capacităţile contact center-ului au fost sporite şi a fost creată o pagina web dedicată.

Utilizarea canalelor digitale a fost încurajată prin oferirea accesului gratuit şi tranzacţii fără comision pe platformele MyBRD de mobil şi internet banking, în perioada 15 martie – 15 iunie. Interacţiunea cu companiile a fost şi mai digitalizată (semnătura electronică, aplicaţii front-end pe internet) ca răspuns la contextul actual COVID-19. Au fost organizate conferinţe online #Restartăm împreună, prin intermediul cărora le-am împărtăşit clienţilor BRD din experienţa noastră, oferindu-le totodată mai mult confort în luarea deciziilor, în mediul de afaceri curent, cu mari provocări”, este menționat în document.