În oraşe precum Beijing şi Shanghai, unde genţile Louis Vuitton şi ceasurile Omega sunt accesorii deja comune, cumpărătorii preferă mai nou modele ieşite din comun.

Odată cu maturizarea pieţei de lux, chinezii au devenit mai sofisticaţi în selectarea produselor pe care le cumpără, potrivit lui Fflur Roberts, analist la Euromonitor.

La fel cum s-a întâmplat în Europa şi în Statele Unite, şi cumpărătorii chinezi tind să se orienteze către produse mai puţin ostentative, uneori chiar mai scumpe. Aceasta realitate va afecta cererea pentru branduri de lux precum Louis Vuitton şi Gucci, care până recent vindeau peste jumătate din genţile de lux în China.

Cumpărătorii chinezi vor renunţa la brandurile de lux prin excelenţă, însă nu vor înceta să cumpere. Aceştia o vor face într-un mod diferit. Brandurile luxoase de nişă, cum ar fi Bottega Veneta şi Yves Saint Laurent, vor înregistra o creştere a vânzărilor de trei ori mai mare decât media pieţei. În plus, branduri mai ieftine, precum Coach din New York, ar putea avea de câştigat din creşterea cererii, graţie raportului calitate-preţ pe care îl garantează.

Chinezii care călătoresc în afara ţării pot cumpăra aceleaşi produse care se găsesc în China la jumătate de preţ, iar acesta este un alt fenoment care ar putea umbri succesul brandurilor de lux.

China este a cincea piaţă de desfacere pentru produsele de lux, înregistrând vânzări de peste 14 miliarde de dolari în anul precedent, scrie Bloomberg, citând Euromonitor. PIB-ul Chinei a crescut cu 7,6% în trimestrul al doilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acesta este cel mai lent ritm de creştere din ultimii trei ani