Plus 26.954 de spectatori momiti de mirajul peliculei in salile de proiectie. Pana la totalul de 5,2 milioane persoane care au intrat intr-o sala anul trecut mai e destul de mult, vreo 5,17 milioane de fani ai lui Russell Crowe, Michelle Pfeiffer si Harry Potter.
Recordul de nepopularitate al anului a fost „Incidentul Ankara” de Antoniu Bereny, care a provocat frisoane unui numar de 227 de platitori de bilete; acestia au propulsat filmul la o cota de box office (citeste platit intrarea, cascat) de 58 de dolari. Stirea ar suna ingrozitor daca am fi singura cinematografie in aceasta situatie. Dar, precum se stie, americanii au ingenuncheat toata Europa la acest capitol, fiindca, de pilda, tot in Romania, in 2001, s-au proiectat 17 filme europene cu un total de 183 de mii de spectatori. Nu chiar atat de putin ca ale noastre, dar al naibii de putin.

BLV for men a castigat toate premiile
Batalia pentru cel mai grozav parfum a fost castigata anul acesta de BLV for Men de la Bvlgari, la toate cele trei categorii puse in joc de Accademia del Profumo: cel mai bun parfum masculin, cel mai bun ambalaj si cea mai buna comunicare de marca. BLV pour Homme s-a aflat in competitie cu 12 parfumuri celebre, printre care Zanzibar, L’Eau par Kenzo, Eau de Cartier, Lui. Parfumul este gandit pentru un barbat contradictoriu, tandru dar decis, si este alcatuit din note sau arome contrastante.
Designul sticlei este gandit si el ca un contrast: linii drepte si transparenta clara a peretelui.
Parfumul este disponibil impreuna cu o linie de baie care include cinci produse: aftershave lotiune si balsam, sampon-gel, deodorant si sapun.

LIPICI LANSAT IN SPATIU

Graffiti/BBDO a desfasurat o campanie de imagine inteligenta pentru produsele de birotica Pratt ale Henkel. Acum doua saptamani, spectatorii prezenti la Observatorul Astronomic au putut urmari in premiera imagini realizate pe Statia Spatiala Internationala, cu cosmonautul rus Iurii Usachev, in care acesta testa un lipici solid din gama Pratt. Usachev se declara foarte multumit nu numai de lipici, ci si de roller-ul Pratt, pe care le adusese pe Statia Spatiala, cu o racheta Soiuz.
In urma evenimentului organizat in spatiu, cateva produse de birotica Pratt au primit eticheta „space proof quality” („produs testat in spatiu”), cu care pot fi gasite si la noi.
Un alt record legat de aceeasi marca, Pratt, este faptul ca brandul Henkel a lansat primul lipici-stick din lume,
in 1969. La ora actuala, produsele Pratt se vand in
121 de tari.

Principiul puterii

Ai onoare, ai putere. Suna cam ciudat, dar autorul volumului recent lansat la Allfa, Stephen R. Covey, este aproximativ cel mai grozav scriitor de best-seller-uri din zona how-to dupa Dale Carnegie. „Principiul puterii – impune-te cu onoare” este o carte care iti spune cum poate fi dobandita autoritatea reala asupra celor din jur.
Nu trebuie sa fii desemnat de cineva drept mare sef, nu trebuie sa strigi si sa bati cu pumnu-n masa ca sa ai o putere reala asupra oamenilor. Exemplul propriu, bunele maniere si calitatile reale te vor ajuta cu adevarat.

PLUS

Andrei Gheorghe. Iata ca, atunci cand nimeni nu mai credea, antipaticul de la „Lantul slabiciunilor” a dat lovitura, devansandu-l pe mai simpaticul, mai vechiul si mai fitosul Iantu cu vreo trei procente in ultimele topuri de audienta (12,3 la suta fata de 9,2 la suta pe 11 si 12 martie). Andrei Gheorghe avea o problema cu fata inumana pe care este obligat sa o adopte din cauza conceptului de concurs. Dar se pare ca a reusit sa si-o rezolve: dupa ce a oscilat o vreme, a devenit un antipatic simpatic.

MINUS

Andreea Esca. Dupa primarul din Tamboiesti, Vrancea, despre care v-am povestit in ultimul Business Life ca s-a gandit sa ceara pentru orice declaratie acordata presei suma de 400 de mii de lei, si vedeta Pro TV a avut ideea infiintarii unui sindicat sau cartel al vedetelor TV de prima marime, care nu vor mai poza de acum pentru ziare si reviste decat contra unor sume de ordinul sutelor de dolari. Bineinteles, o fata draguta, cu voce buna, care citeste foarte bine stiri in fiecare seara la televizor are dreptul de a se considera cea mai mare vedeta din Romania. Ea are si dreptul la propria imagine, adica poate cere 100 de dolari pentru o poza cu ea. Iar noi, fiindca avem dreptul la opinie, vom spune ca pentru noi poza Andreei Esca este prea scumpa si, in consecinta, lasam patratelul alaturat acestui text gol.

Inel de 475 de milioane
Licitatiile de la Casa Alis sunt din ce in ce mai banoase. Un inel de platina cu briliant Art Deco a fost vandut de curand pentru o suma de 475 de milioane de lei. Bineinteles, asupra cumparatorului a fost pastrat anonimatul, fiindca dumneavoastra si noi nu suntem singurii carora ne vine sa-l sfasiem. Daca mai vreti niste sare pe rana, aflati ca la licitatia respectiva s-au vandut obiecte in valoare de un miliard si jumatate.

Nu ne mai jucam pe Internet
Ultimele studii zic ca americanii se dau tot mai mult pe Internet, dar folosesc reteaua planetara tot mai putin ca instrument de divertisment si tot mai mult ca instrument de lucru. Procentele de utilizatori de Internet au crescut la vreo 57 la suta din totalul populatiei, in martie 2001 de la 46 de procente in aceeasi luna a lui 2000, si se constata o crestere furioasa a folosirii e-mail-ului, cu 70 la suta intr-un an. La noi, exista vreun milion si jumatate de surferi, adica vreo 6,5 % din totalul populatiei. Restul se joaca cu lopatica si galeata in nisip.

200 de mii de euro in oua de fazan
Gica Duta, directorul fazaneriei din Radulesti, intentioneaza sa creasca 10 mii de fazani si 3000 de potarnichi, cu destinatia farfuriile italienilor, francezilor, englezilor si ale altor capcauni de atari delicatese. Un fazan se vinde cu 20 de euro si peste. Deci, la nivelul intentiilor suntem mai bogati cu 200 de mii de euro, sub forma de oua de fazan si alte ingrediente care intra in compozitia fazanilor.

Studiu cu feromoni
Cercetatorii de la Universitatea din San Francisco au dat cu parfum cu feromoni un numar de 36 de femei celibatare. Ei au constatat ca in 74 la suta din cazuri (26,64 femei in cifra absoluta), femeile celibatare au inregistrat o crestere semnificativa a activitatii sexuale. In paralel, aceiasi cercetatori au facut aceleasi experimente lipsite de bun-simt asupra unui alt lot, tratate cu parfum cu placebo. Numai 23 la suta din acestea s-au pus mai tare pe activitati sexuale. E rau sa fii totusi celibatar, vine un cercetator au o cercetatoare si-ti da placebo si te pacaleste ca-s feromoni…

400 de rromi si 15 drapele
400 de rromi din Sacele s-au declarat la recensamant romani. Romanii de la Primaria din Sacele sunt ingrijorati pentru ca nu vor mai obtine fonduri de la Comunitatea Europeana, in scopul ajutorarii comunitatilor de rromi. Comunitatea Europeana sta la ea acasa bine mersi si flutura din cele 15 drapele.

Calomnii si insulte
Ultimele cifre comunicate de Ministerul Justitiei confirma un numar de 415 dosare de insulta si calomnie in care sunt implicati reprezentanti ai mass media. E vorba de un gen de procese din ce in ce mai la moda, drept care, fiindca ni s-a facut frica sa tragem vreo concluzie, ne oprim aici.