Bosch deţine Robert Bosch SRL şi BSH Electrocasnice SRL în Bucureşti, Bosch Rexroth în Blaj, Bosch Communication Center în Timişoara şi fabrica Compa în Sibiu.

“Intenţionăm să investim în extinderea centrului de producţie de la Blaj, dar plănuim şi o investiţie de tip greenfield”, a declarat Brigitte Eble, director general Robert Bosch şi reprezentanta Bosch în România şi Bulgaria.

Aceasta nu a vrut să dea detalii legate de noul centru, afirmând că există o înţelegere cu Guvernul României şi un anunţ va fi făcut împreună cu oficialităţile române.

Eble a anunţat că în jur de 300 de persoane vor fi angajate pe parcursul acestui an în centrele de la Blaj şi Timişoara, iar investiţiile în ţara noastră vor depinde în mare măsură de evoluţia industriei auto.  Sectorul tehologiei auto reprezintă 50-60% din cifra totală de afaceri a companiei Bosch.

Bosch a atins, anul trecut, nivelul din 2008

Cu o creştere a cifrei de afaceri de 17%, atingând 161 milioane de euro, Bosch a reuşit, anul trecut, să ajungă la acelaşi nivel ca în 2008. „Cea mai bună evoluţie a avut în 2010 sectorul tehnologiei auto”, a explicat Brigitte Eble. Până la finalul anului 2010, numărul angajaţilor a ajuns la 1.150 de persoane, cu 200 mai mulţi decât în 2009.

Cifra de afaceri a Grupului Bosch a crescut la nivel global cu 24 de procente, atingând valoarea de 47,3 miliarde de euro şi depăşind cu circa un miliard de euro nivelul din 2007, de dinaintea crizei.

În 2011, importantul furnizor de tehnologie şi servicii, planifică să investească peste 7 miliarde de euro pentru asigurarea dezvoltării sale viitoare. Din această sumă, peste 4 miliarde de euro  sunt dedicaţi cercetării şi dezvoltării, iar circa 3 miliarde de euro vor fi investiţi în mijloace fixe.

Fabrica Bosch Rexroth de la Blaj a înregistrat o evoluţie ascendentă a cererii, precum şi o creştere a cifrei de afaceri. La finalul anului 2010, la fabrica de la Blaj au activat aproximativ 470 de angajaţi, cu 35 de procente mai mulţi decât la finalul lui 2009. Această tendinţă pozitivă va continua şi în 2011.

La finalul anului 2010, Bosch Car Service a avut în România 85 de ateliere de service partenere, în 47 de oraşe. Până la finalul lui 2011, concernul german doreşte să fie prezent în România cu 100 de ateliere de service Bosch Car Service.

În cazul sculelor electrice profesionale, vânzările au crescut cu 29%. Peste o treime din vânzările Bosch provine din comercializarea de scule electrice noi, inovatoare, Bosch reuşind să îşi menţină şi pe piaţa din România renumele de partener inovator.

În ceea ce priveşte divizia de Termotehnică, Bosch este prezent pe piaţa din România cu trei mărci: Bosch, Buderus şi Loos. Acest domeniu a fost deosebit de afectat de condiţiile pieţei, oglindite în scăderea numărului proiectelor de construcţii. Anul trecut, datorită trecerii de la marca Junkers la Bosch, vânzările au crescut cu 7% faţă de 2009.
Aproximativ o treime din totalul vânzărilor diviziei de termotehnică Bosch s-a realizat prin comercializarea de sisteme de încălzire şi preparare a apei calde menajere care utilizează energie regenerabilă, ca de exemplu panouri solare sau cazane de încălzire cu combustibil solid. Această evoluţie ascendentă a avut loc atât în cazul mărcii Bosch, cât şi Buderus. Bosch va acorda şi pe viitor o atenţie deosebită sistemelor ecologice şi economice de încălzire şi preparare a apei calde menajere. De la preluarea mărcii Loos în 2009, Robert Bosch SRL răspunde şi de distribuţia cazanelor Loos.

Grupul Bosch activează în România din anul 1994.