Boeing şi Qatar Airways au semnat astfel una dintre cele mai mari comenzi pentru avioane comerciale făcute vreodată, transmite Reuters. 

Tranzacţia include o comandă fermă pentru 30 de aparate Boeing 787-9 Dreamliner şi 10 aparate Boeing 777-300ER cu o valoare de catalog de 11,7 miliarde de dolari. De asemenea, Qatar Airways a semnat o scrisoare de intenţie pentru un număr de 60 de avioane Boeing 737 MAX 8, cu o valoare de catalog de 6,9 miliarde de dolari. 

Valoarea totală a comenzilor făcute de Qatar Airways se bazează pe preţul de catalog al aparatelor. În mod normal, companiile aeriene obţin reduceri semnificative de preţ pentru comenzile mari. 

Această comandă va ajuta Boeing să îşi umple carnetul de comenzi într-un an în care vânzările grupului american au încetinit ca urmare a competiţiei de preţuri cu rivalul european Airbus. 

Potrivit unor surse din apropierea discuţiilor, anunţarea acestei comenzi a fost întârziată de Guvernul din Qatar în încercarea de a urgenta aprobarea de către autorităţile americane a planurilor Qatarului privind achiziţionarea de avioane de vânătoare produse de Boeing.

Companiile aeriene din întreaga lume vor avea nevoie, până în 2035, de 31.000 de noi piloţi de linie în fiecare an, de 35.000 de noi tehnicieni şi 40.000 de noi însoţitori de bord, pentru a putea face faţă creşterii flotelor aeriene, în principal în zona Asia-Pacific, potrivit unui studiu publicat de producătorul american de avioane Boeing, transmite AFP.

În total, Boeing estimează că până în 2035, companiile aeriene din întreaga lume vor trebui să recruteze şi să pregătească 617.000 de noi piloţi, 679.000 de noi tehnicieni şi 814.000 de noi însoţitori de bord. Comparativ cu estimările sale din 2015, Boeing şi-a revizuit în sus cu 10,5% prognozele privind necesarul de piloţi şi cu 11,3% pe cele privind tehnicienii de întreţinere. 



Pe regiuni, în următorii 20 de ani companiile aeriene din Asia-Pacific vor avea nevoie de 248.000 de noi piloţi, în aceeaşi perioadă urmând să fie nevoie de 104.000 de noi piloţi în Europa şi 112.000 în America de Nord. În America Latină va fi nevoie de 51.000 de noi piloţi, 58.000 în Orientul Mijlociu, 22.000 în Africa şi un număr similar pentru Rusia/CSI. 

AGERPRES