În cursul zilei de ieri, unul dintre clienții BMW a avut o surpriză neașteptată. În vârstă de 80 de ani şi originar din Rhenania de Nord-Wesfalia (Germania), un conducător auto a intrat în posesia automobilului BMW i3 de culoare Protonic Blue, la BMW Welt din München, fiind cel de-al 100.00-lea client din lume care alege un automobil BMW Group electrificat în acest an. Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, l-a întâmpinat la BMW Welt şi i-a înmânat personal cheile pentru noua maşină, comentând: „Entuziasmul legat de mobilitatea electrică este resimţit de toate generaţiile şi livrarea automobilului electrificat cu numărul 100.000 din acest an este un moment foarte special pentru mine”.

„Ne îndeplinim promisiunile”, a clamat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. „Acest semn cu o înălţime de 99 de metri luminează drumul spre era mobilităţii electrice. Vânzarea pe parcursul unui singur an a 100.000 de automobile electrificate reprezintă un reper important, dar acesta este doar începutul pentru noi. De la lansarea BMW i3 în 2013, am livrat clienţilor noştri peste 200.000 de automobile electrificate, iar până în 2025 vom oferi clienţilor 25 de modele electrificate. Orientarea noastră timpurile către mobilitate electrică a făcut ca acest succes să fie posibil – iar electromobilitatea va continua să fie unitatea mea de măsură pentru succesul nostru viitor.”

O instalaţie de lumini spectaculoasă va marca acest reper pe drumul mobilităţii viitorului: sediul central al BMW Group, renumitul „Four-Cylinder ” din nordul oraşului München, fiind transformat pintr-o proiecţie specială într-un set imens de baterii. BMW Group a selectat acest simbol strălucitor pentru a reprezenta schimbările tehnologice care au loc în mobilitate.

Mobilitatea electrică este un element esenţial al strategiei corporate „Number One > Next”, care continuă să extindă poziţia BMW Group de principal furnizor de mobilitate individuală premium şi servicii de mobilitate. Până în 2025, compania va oferi, la nivel mondial, 25 de modele integral electrice şi plug-in hybrid. Cea de-a cincea generaţie de tehnologie a trenului de rulare şi a bateriilor, disponibilă începând cu anul 2021, utilizează kituri de electrificare scalabile şi modulare, care vor permite ca toate modelele de serie să fie echipate cu orice tip de tren de rulare. P

 

entru brandul său electric BMW i, fondat în 2011, compania a obţinut deja drepturile de nume de la BMW i1 la i9, precum şi de la BMW iX1 la iX9. Anul viitor vom vedea lansarea modelului BMW i8 Roadster, urmată în 2019 de un MINI complet electric. În 2020 debutează versiunea electrică a modelului BMW X3, iar în 2021 va urma noul avanpost tehnologic al mărcii, BMW iNext, care, în premieră pentru un model de serie, va combina mobilitatea electrică şi condusul complet autonom, dar şi noi soluţii tehnologice şi de design pentru interior.

Când a lansat project i în anul 2007, deschizătorul de drumuri pentru BMW i, BMW Group a adoptat devreme o abordare holistică a mobilităţii electrice. Anul următor, flotele electrice de testare au rulat pe şosele din întreaga lume în cel mai mare program de testare a automobilelor electrice (EV) pe care industria auto îl văzuse vreodată. Producţia de serie a modelului electric BMW i3, unul dintre cele mai premiate concepte auto din lume, a început în 2013. De atunci, vânzările au crescut în fiecare an, pe parcursul ultimilor patru ani consecutivi.

Datorită concentrării timpurii pe mobilitate electrică, BMW Group a obţinut deja o poziţie de lider pe piaţa automobilelor electrificate. Conform raportului independent POLK/IHS (publicat la 7 decembrie 2017), BMW Group are un avantaj clar faţă de concurenţii săi în ceea ce priveşte înmatricularea automobilelor electrice şi plug-in hybrid noi în Europa, cu o cotă de piaţă de 21%. Aceasta înseamnă că BMW Group are o cotă în segmentul automobilelor electrificate care este de peste trei ori mai mare decât cota sa de piaţă pentru modelele tradiţionale. Poziţia companiei este la fel de puternică şi atunci când vine vorba de piaţa mondială – compania deţine o cotă de 10% din piaţa mondială a automobilelor electrificate. Şi în România, o piaţă cu o dinamică rapidă, BMW Group deţine 32,8% din livrările realizate până în luna octombrie, în timp ce procentul de vânzări automobile electrificate din totalul modelelor BMW vândute este de 4,8%.