Proporţiile specifice BMW, cele patru uşi cu geamuri fără ramă, linia acoperişului tipică pentru coupé, în uşoară coborâre, şi hayonul mare, cu deschidere şi închidere automată, definesc caracterul exterior distinctiv al BMW Seria 3 Gran Turismo (GT). Noul vehicul este mai lung cu 200 de milimetri faţă de Seria 3 Touring, are ampatamentul extins cu 110 milimetri şi este mai înalt cu 81 de milimetri. Cu toate acestea, utilizarea inspirată a proporţiilor, suprafeţelor şi liniilor permit ca Seria 3 Gran Turismo să fie recunoscut imediat ca un membru al noii game BMW Seria 3. Creşterea spaţiului este vizibilă mai ales în compartimentul din spate, unde – în comparaţie cu Sedan şi Touring – pasagerii se pot bucura de un plus de 70 de milimetri pentru picioare.
Zona de încărcare reflectă dimensiunile extinse ale automobilului, portbagajul de 520 de litri depăşind cu 25 de litri pe cel de la BMW Seria 3 Touring. Deschiderea largă a zonei de încărcare şi accesul printr-un hayon care se deschide mult în sus permit un acces mai uşor. Zona largă de încărcare poate fi utilizată în diferite moduri, ceea ce permite o gestionare inteligentă a spaţiului. Dotări practice, precum puncte de fixare, cârlige multifuncţionale şi un compartiment de stocare sub podea, permit o folosire şi mai convenabilă, în timp ce benzile LED care luminează zona cargo accentuează calitatea premium a modelului Seria 3 Gran Turismo.
Încă din momentul lansării sunt disponibile treivariante de propulsie alimentate cu benzină şi două versiuni diesel. Clienţii pot alege dintr-o selecţie de motoare puternice, rafinate şi economice care acoperă un spectru al puterilor între 143 CP şi 306 CP. Toate propulsoarele utilizează tehnologia BMW TwinPower Turbo. Vârful de gamă cu şase cilindri, aflat sub capota BMW 335i Gran Turismo, este acompaniat de motoarele pe benzină, cu patru cilindri, de la BMW 328i Gran Turismo şi BMW 320i Gran Turismo. Formula va fi completată încă de la lansare de cele două agregate diesel de 2,0 litri, aflate în echiparea modelelor BMW 320d Gran Turismo şi BMW 318d Gran Turismo. Puterea este transferată către roţile spate prin intermediul unei transmisii manuale cu şase trepte. O cutie de viteze automată, cu opt rapoarte, este disponibilă opţional pentru toate variantele de motorizare. Ambele transmisii sunt combinate cu funcţia Auto Start-Stop pentru reducerea consumului.
O selecţie vastă de sisteme de asistare a conducătorului şi soluţii de mobilitate, disponibile standard sau opţional în cadrul programului BMW ConnectedDrive, permit noului BMW Seria 3 Gran Turismo să impună standardele în segmentul său în ceea ce priveşte siguranţa, confortul şi infotainmentul. Un punct de atracţie al gamei este cea mai recentă generaţie de Head-Up Display integral color care proiectează principalele informaţii pe parbriz, la rezoluţie înaltă.
Prețurile pentru BMW Seria 3 Gran Turismo pornesc de la 37.882 euro (320i) și urcă până la 50.902 euro (335i).
Odată cu Seria 3 GT, BMW lansează în România și roadsterul Z4 care intră în scenă la 25 de ani după legendarul BMW Z1. Conform reprezentanților mărcii bavareze, capota proeminentă, ampatamentul lung, talia joasă şi spatele coborât joacă un rol deosebit de important în modelarea aspectului pentru a obţine proporţiile pure de roadster. Poziţia coborâtă a scaunelor, aflate chiar înaintea punţii spate, oferă conducătorului şi pasagerului o experienţă intensă a condusului. Impresia că face "parte din maşină" permite șoferului să repartizeze sensibil şi precis puterea pe care o transferă punţii spate. Aceasta este reţeta unui roadster în viziunea BMW.
Hard topul se îmbină perfect cu forma automobilului. Când este închis, acesta formează o linie cursivă a acoperişului în timp ce suprafaţa largă a geamurilor optimizează vizibilitatea şi sentimentul de spaţiu în interiorul maşinii. La deschidere, cele două elemente ale hard topului sunt găzduite, una deasupra celeilalte, într-un spaţiu compact din spatele roadsterului. Acoperişul poate fi deschis prin apăsarea unui buton, un proces ce durează 19 secunde şi poate fi realizat şi atunci când automobilul se deplasează cu viteze de până la 40 km/h.
Farurile distinctive – duble şi circulare – se îmbină cu grila lată a radiatorului pentru a forma o interpretare specifică roadsterelor a aspectului părţii frontale. Farurile cu bixenon ale noului BMW Z4 – dotare standard – au un design aparte extinzându-se mult în pasajele roţilor faţă. Echipate cu inele luminoase LED, acestea furnizează lumina pentru zi în stilul emblematic al mărcii.
Încă de la lansare, BMW Z4 dispune de o gamă de cinci motorizări pe benzină, clienţii putând opta între cele trei versiuni cu patru cilindri şi cele două cu şase cilindri. Cea mai importantă particularitate a acestora este tehnologia BMW TwinPower Turbo, care asigură un echilibru excepţional între plăcerea condusului şi consumul de combustibil indiferent de putere. Toate propulsoarele noului BMW Z4 îndeplinesc – standard – normele EU6 privind emisiile, care vor intra în vigoare în 2014.
BMW Z4 sDrive18i va interpreta rolul noului model entry-level. Este echipat cu un motor de 2,0 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvoltă o putere maximă de 115 kW/156 CP la 5.000 rpm. Noua variantă a motorului cu patru cilindri furnizează un cuplu maxim de 240 Nm pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.250 şi 4.400 rpm. BMW Z4 sDrive18i este dotat standard cu transmisie manuală cu şase trepte, dar opţional poate fi comandată şi o cutie de viteze automată, cu opt rapoarte. Noul model accelerează de la 0 la 100 km/în 7,9 secunde (transmisie automată: 8,1 secunde) şi atinge o viteză maximă de 221 km/h (220 km/h). Consumul mediu de combustibil pentru BMW Z4 sDrive18i în ciclul de testare EU este 6,8 litri per 100 kilometri, atât cu transmisie manuală, cât şi automată. Emisiile CO2 sunt de 159 grame per kilometru.
Conducătorii pot utiliza comutatorul Driving Experience Control (dotare standard) pentru a alege configuraţia în funcţie de situaţia de moment. Modurile COMFORT, SPORT şi SPORT+ pot fi activate prin utilizarea comutatorului de pe consola centrală. Pe lângă ajustarea reacţiei motorului şi a sistemului de stabilitate DSC, modurile influenţează şi caracteristicile de schimbare ale transmisie automate, reacţiile funcţiei Servotronic şi gestiunea amortizoarelor controlate electronic, dacă sunt incluse în echiparea maşinii.
În lista dotărilor standard mai figurează farurile cu xenon, aerul condiţionat, luneta de sticlă încălzită, funcţia Soft Close Automatic pentru capota portbagajului şi pneuri runflat cu indicator de presiune. Radioul BMW Business – care include CD player, conexiune AUX-IN şi şase difuzoare – este în echiparea standard a tuturor variantelor roadsterului,
Pentru a deține propriul BMW Z4 trebuie să plătiți minimum 36.580 euro, în timp ce pentru varianta de top prețul este de 59.024 euro.

Te-ar putea interesa și: