Google a blocat anul trecut peste 99 de milioane de anunţuri legate de COVID-19. Printre mesajele interzise se află și cele care se făcea referire la tratamente ”miraculoaese”, la măşti . Decizia luată de Google s-a produs în perioada în care măștile erau greu de găsit. Au fost blocate și anunțurile referitoare la vaccinuri care de fapt erau false. Detalii despre acest subiect au apărut într-un raport publicat miercuri de Google Spania, relatează agenţia EFE.

Documentul  este denumit ”Securitatea publicităţii 2020”, an considerat de Google o ”probă de încercare” din cauza pandemiei şi numeroaselor procese electorale. Acesta subliniază că atunci când survin evenimente mondiale importante delincvenţii încearcă să profite prin publicitate ”oportunistă”. Ei dau dovadă și de comportamente frauduloase menite să îi păcălească pe utilizatorii de internet.

Google face verificări în 20 de țări

Aceşti infractori recurg tot mai mult la tehnici de acoperire pentru a-şi promova afaceri online inexistente. Scopul este unul singur: acela de a ocoli instrumentele de detectare ale motorului de căutare şi de a atrage în afara platformei web consumatorii neavizaţi.

Google dă asigurări că în prezent în peste 20 de ţări îi verifică pe cei care postează anunţuri. Totodată, a început să publice numele şi adresa acestora într-un câmp denumit ”despre acest anunţ”. Informațiile  permit utilizatorilor să afle cine se află în spatele fiecărui anunţ şi să ia astfel decizii în cunoştinţă de cauză.

Anunţurile aprobate apar numai acolo unde este adecvat şi legal

Motorul de căutare mai notează că restricţiile privind publicitatea trebuie adaptate regulilor şi legislaţiilor locale. În aceste condiții, anunţurile aprobate să apară numai acolo unde este adecvat şi legal.

Spre exemplu, motorul de căutare Google solicită farmaciilor online să treacă printr-un program de certificare. O dată ce acest lucru a fost certificat, acestea pot publica anunţuri numai în ţările unde este permisă vânzarea online pentru medicamentele fără reţetă.