Deşi campania pentru alegerile prezidenţiale a început oficial pe 12 octombrie, bannere uriaşe au apărut în oraşe încă de la sfârşitul lunii august. La alegerile de acum cinci ani, candidaţii puteau avea bannere uriaşe în campanie, însă acest lucru a fost interzis prin noua lege electorală. Acum, candidaţii pot avea doar afişe de dimensiuni reduse, care să fie lipite în locuri special amenajate.

Profitând de faptul că perioada de precampanie nu este strict reglementată din punct de vedere legal, partidele au furat startul şi au investit sume uriaşe pentru afişajul outdoor. Figurile candidaţilor au putut fi văzute de potenţialii alegători pe blocuri, pe diferite clădiri sau pe stâlpi. După 12 octombrie însă, toate bannerele au fost date jos, scrie Europa Liberă.

PNL a cheltuit pentru afişajul outdoor al candidatului Klaus Iohannis suma de 4,68 milioane de lei, fără TVA, în perioada 1 septembrie – 11 octombrie. Liberalii au precizat că suma a fost achitată integral din subvenţia primită în acest an de către Partidul Naţional Liberal. Din suma totală, afişajul outdoor pentru Bucureşti a costat 1,08 milioane de lei. Subvenţia pentru PNL în acest an este de aproape 66 milioane de lei.

PSD a cheltuit un pic mai mult pentru Viorica Dăncilă, mai exact 4,9 milioane de lei din subvenţii de la bugetul de stat şi aproape 97.000 de lei din finanţare privată. Subvenţia primită de social-democraţi în aceste an se ridică la aproape 144 milioane de lei.

Afişajul outdoor pentru Dan Barna, candidatul USR-PLUS la alegerile prezidenţiale, a costat, în perioada 1 septembrie – 11 octombrie, 400.000 de euro, adică circa 1,9 milioane de lei. Întreaga sumă a provenit din subvenţia primită de USR, care este de peste 19 milioane de lei în acest an. Pentru afişajul din Capitală, cei de la USR au cheltuit aproximativ 135.000 de euro, adică circa 641.000 de lei.

Contractul realizat de PMP pentru candidatul Theodor Paleologu a fost de puţin peste 200.000 de euro, inclusiv TVA. Subvenţia primită de cei de la Mişcarea Populară pentru acest an este de peste 8 milioane de lei.

Sumele cheltuite în perioada de precampanie nu sunt rambursate după alegerile prezidențiale de Autoritatea Electorală Permanentă.