Medicii au niște sfaturi utile de care sa ții cont de sărbători. În perioada Paștelui, românii consumă mâncăruri grele, alcool sunt sedentari, iar toți acești factori duc la dereglări ale organismului.

„Abundența și consumul excesiv la mesele tradiționale, mai ales după o perioada de abstinență asimilată postului, pot provoca indigestii, colici biliare, colecistite, pancreatite si, nu in ultimul rand, alergii alimentare sau parazitoze. Țineti cont de faptul ca obiceiurile alimentare sănătoase trebuie păstrate și în această perioadă a anului printr-un plan de alimentatie corect”, spune medicul specialist in Chirurgie Generala si gastroenterologie Simona Filip de la Delta Hospital.

Hidratarea este extrem de importantă. Aveți de asemenea grijă la alimentele pe care el consumați la masă. Evitați excesul de dulciuri, sare, cafeina, bauturi alcoolice, alimente grase, afumate sau prajite excesiv.

Bucurați-vă de mâncărurile tradiționale de Paște, care combinate corespunzător și consumate moderat, nu vă sunt fatale. Evitați alimentele procesate precum mezelurile sau cârnații.

„O dieta echilibrata ar trebui sa contina: 40% carbohidrati – obtinuti nu din dulciuri, ci din fructe si cereale; 30% proteine – se recomanda, in mod special, carnea de pui, vita, porc slaba, fructe de mare, oua, produse lactate cu continut redus in grasimi si, deloc de neglijat, soia, intrucat contine izoflavonoizi importanti in intarirea si construirea sistemului imunitar; 30% lipide – care se gasesc in uleiuri vegetale, nuci, alune, migdale”, notează sfatulmedicului.ro.

Consumați multe legume lângă preparatele de la masa de Paște. Medicii recomană pentru a combate depnuerea colesterolului consumul de alimente bogate în vitamina B6. Acestea sunt pestele, carnea și ouăle.

„Vitaminele liposolubile (A, D, E, K) se regasesc cu preponderenta in galbenusul de ou, lactate, legume precum varza rosie, salata verde, morcovul, urzica”, spun medicii.

Te-ar putea interesa și: