Compania AutoItalia, importatorul mărcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Infiniti, Honda Motorcycles, Segway şi Abarth are în plan investirea a circa două milioane de euro în noul spaţiu de expunere al mărcilor sale din City Gate Tower din Piaţa Presei Libere.

După ce, la sfârşitul lunii martie, a fost inaugurat în locaţia menţionată primul showroom al mărcii nipone Infiniti, pe 20 aprilie a fost dat în folosinţă şi spaţiul de expunere destinat mărcii Abarth. Conform importatorului, showroomul Infiniti, desfăşurat pe o suprafaţă de 585 mp, necesitat o investiţie de 600.000 euro în timp ce zona de expunere Abarth care include şi un mic atelier de montaj al kit-urilor, a costat circa 500.000 de euro.

Reprezentanţii AutoItalia au declarat că investiţia de 1,1 milioane de euro va continua cu cele două showroomuri ale brandurilor Alfa Romeo şi Maserati, pentru acestea fiind necesare cheltuieli estimate la circa 700.000 – 900.000 de euro.

0-50677-abarth_537.jpgCompania şi-a propus să vândă 100 de maşini Abarth în primul an de la lansarea în România.  Cristian Milea, şeful reţelei de dealeri a AutoItalia a precizat că la momentul deschiderii reprezentanţei, importatorul avea recepţionate patru comenzi pentru Arbath, modelul bazat pe platforma tehnică a Fiat 500. În România vor mai fi aduse modelele de stradă Punto Evo, 695 şi variantele de raliu 500 Assetto Corse – Trofeo, 500 Rally – N Group, Abarth 500 Rally – R3T Group şi Arbath 695 Tributo Ferrari . Preţurile Abarth 500 (fiat 500 cu kit Abarth) pornesc de la 17.500 euro, cu TVA, iar preţurile orientative pentru modelele de raliu 500 Assetto Corse şi Arbath 695 Tributo Ferrari sunt 35.000 euro, respectiv 45.000 euro.

Abarth este un producator italian de maşini de curse, fondat în 1949 în Turin. Compania a fost vândută celor de la Fiat în 1971. Fiat Group a relansat marca Abarth în 2007 prin versiunea Grande Punto.

Conform importatorului, la nivel mondial, din 2008 şi până în prezent au fost comercializate peste 15.000 de unităţi Abarth dintre care 6.300 Abarth 500 şi 2.100 Grande Punto Abarth livrate doar în anul 2009. La acestea se adaugă şi cele 2.500 de kituri Essesse, ceea ce face ca unul din 3 modele Abarth 500 să fie echipat cu un astfel de echipament opţional.

Abarth dispune până în prezent de peste 120 de showroom-uri, 132 de centre de performanţă şi 220 de puncte service în intreaga Europa.

Modele Abarth:

500 Abarth

Abarth 500 este unic. S-a luat modelul 500 şi s-a adaugat o picătură de venin pentru a crea un supercar de dimensiuni reduse ce seduce de la prima vedere. O maşină mică, extrem de puternică, ce combină designul unui Fiat cu pasiunea şi cunoştintele Abarth, oferind astfel o putere de 135 CP care rezultă dintr-un propulsor turbo de numai 1.4 litri.

500 Asseto Corse

O maşină de curse cu o multitudine de caracteristici create pentru a ajunge cu uşurinţă la linia de „finish”: 16 valve, propulsor de 1.4 litri care dezvoltă o putere de 190 CP, ecartament mărit, garda la sol redusă, frâne faţă Brembo, priza de aer din carbon, jante de 17 inch din aluminiu de culoare albă. În interior, s-a păstrat doar strictul necesar pentru obţinerea unor viteze cât mai mari, îndepărtând elementele inutile pentru un dependent de adrenalină şi redesenând alte elemente doar pentru curse (scaune anatomice, volan creat special şi o bară stabilizatoare conform standardelor de competiţie).

Abarth 695 Tributo Ferrari

Noul Abarth 695 “Tributo Ferrari” se evidenţiază printr-un număr de modificari stilistice, dar, şi mai important, prin modificări substanţiale dezvoltate de inginerii Abarth şi Ferrari. Pentru început, motorul de 1.4 Turbo T-Jet 16v, a fost tunat pentru a dezvolta peste 180 CP. Acest lucru este combinat cu o cutie de viteze electromecanică MTA (Manual Transmission Automated) ce dispune de padele inspirate din universul curselor pentru a beneficia la maximum de performanţele motorului prin reducerea timpului de schimbare a treptelor de viteză.

Sistemele de suspensie şi frânare au fost de asemenea îmbunătăţite pentru a face faţă performanţelor: discuri de frână de 284 mm cu etriere fixe cu patru pistoane, ambele Brembo şi amortizoare speciale care Şi, desigur, există „Record Monza” sistemul de evacuare ce dispune de un design „dual mode” cu contrapresiune variabilă, proiectat pentru a îmbunătăţi performanţele motorului şi pentru a oferi un sunet senzaţional la turaţii de peste 3000 rpm.

Kit essesse

Graţie acestui kit, absotul totul este îmbunătăţit: cuplul maxim atinge o valoare de 230 Nm la 3000 rpm, motorul dezvoltă o putere de 160 CP, iar viteza maximă atinsă este de 211 km/h. Adăugaţi arcuri noi faţă/spate, discuri de frână perforate, un filtru de aer special creat de BMC, patru senzori de presiune în pneuri, „gume” performante şi jante din aliaj de 17” – culoare alb sau titaniu. Cu alte cuvinte, kitul essesse asigură performante ridicate şi o ţinută de drum mult îmbunătăţită.