Cu toate ca piata din Romania incepe sa resimta efectele crizei financiare globale, Regis Moguel, directorul general al Auchan Romania, se declara increzator in viitor si afirma ca Auchan nu este afectata de situatia economica dificila.

“Intr-adevar au inceput sa se simta si in Romania consecintele crizei financiare internationale. Astfel, se poate observa o scadere a puterii de cumparare, insa timpul de business pe care il practicam noi ne ajuta sa trecem peste astfel de perioada”, spune Regis Moguel. Acesta a mai adaugat ca desi romanii cumpara mai putin, iar valoarea cosului este mai mica, numarul clientilor este in continua crestere in magazinele Auchan datorita preturilor mici.

Compania franceza nu este afectata de actuala situatie de pe piata nici in ceea ce priveste obtinerea finantarii pentru continuarea proiectelor sau initierea unora noi. “Nu vom avea probleme in ceea ce priveste finantarea. Noi avem deja asigurate proiectele pana in anul 2012”, spune reprezentantul companiei.

Auchan a inaugurat astazi cel de-al doilea magazin din Bucuresti si al saptelea din Romania, in urma unei investitii de 20 milioane de euro. Compania are in plan deschiderea a doua noi locatii pe piata din Capitala, insa oficialii nu au anuntat o data exacta.

Pentru anul 2009 Auchan vizeaza extinderea cu doua locatii, in Timisoara si Constanta, alte proiecte fiind in derulare.

Noul hipermarket Auchan este ancora principala a proiectului Militari Shopping, fiind primul care isi deschide portile, restul magazinelor fiind programate sa deschida in luna aprilie 2009.

Auchan Militari are o suprafata de vanzare de 12.500 mp, 65 de case de marcat si ofera o gama de 50.000 de produse din toate domeniile. Pe langa acestea, hipermarketul va beneficia si de o parcare de 2.300 de locuri.

“Ne bucuram ca putem deschide acum in perioada de dinainte de sarbatori, cand stim foarte bine care sunt prioritatile clientilor nostri: sa gaseasca un magazin cu de toate, sa nu isi piarda timpul si sa cheltuiasca in limitele unui anumit bugetul”, a spus Gerald Puttemans, directorul hipermarketului Auchan Militari.

Centrul comercial Militari Shopping mai cuprinde si alte magazine specializate, printre care Decathlon, C&A, Humanic, Media Galaxy.

Odata cu deschiderea hipermarketului din Militari, Auchan isi incheie planul de extindere pentru acest an, ajungand la un numar total de sapte magazine: doua in Bucuresti (Titan si Militari), apoi cate unul in Pitesti, Targu–Mures, Cluj-Napoca Timisoara si Suceava, acesta din urma deschis pe 15 noiembrie anul acesta.

Grupul Auchan este una dintre cele mai importante companii de retail din lume, prezenta in 12 tari (Franta, Spania, Portugalia, Italia, Luxemburg, Polonia, Ungaria, Romania, Rusia, Ucraina, China, Taiwan), prin cele patru divizii ale sale: hipermarketuri, supermarketuri, centrele comerciale Immochan si banca Accord.