Grupul de firme Apollons, membru al unor asociații profesionale care respectă Codurile de Practică la cel mai înalt nivel de etică, se ocupă de vânzări, cumpărări și închirieri de proprietăți imobiliare, dar și de administrarea sau de evaluarea imobilelor (cu autorizare ANEVAR), compania avand sedii în Bacău, București si Ploiesti si parteneri in Iași, Cluj, Brasov, Constanta, Focsani, Baia Mare si Timisoara.

Despre evoluția și perspectivele grupului am stat de vorbă cu fondatorul acestuia, Florin Popovici.

Care este, domnule Florin Popovici, semnificația literei „s” care va apărea în numele Apollon?

Lumea este în permanentă schimbare iar noi suntem flexibili si ne adaptam. Chiar acum când sărbătorim 16 ani de activitate Apollon, rebranduim toate componentele grupului nostru, care se va numi APOLLONS. Litera „s” de la finalul numelui, in limba engleza, semnifica pluralul si este adăugat tot în ideea de multiplicare a business-ului, concept la care lucrăm din 2014  si prin care ne deschidem si mai mult spre comunitate.

Se spune ca cine nu-si cunoaste trecutul nu are viitor si in acest sens ne monitorizam in permanenta activitatea, ca să știm care sunt momentele cheie in evoluția afacerii, să aplicăm, în punctul de inflexiune pe curba acestei evoluții, măsurile care trebuie… să scalam afacerea… sa o multiplicăm prin cooptarea de noi Afiliati sau Parteneri.

Așadar, cum arată Grupul Apollons acum, în 2017?

Daca anul trecut vorbeam de misiunea noastra de a „democratiza imobiliarele” adica educatia imobiliara sa fie accesibila oricui este interesat pentru a putea furniza servicii de calitate, prin crearea de evenimente, cursuri, conferinte, iata ca in acest an completam misiunea noastra cu inca un scop, acela de forma o comunitate imobiliara cu aceleasi valori, credinte, comportamente. Am trecut de perioada de pubertate când te descoperi pe tine însuți si ne aflam in plin adolescentism cand simtim ca avem aripi si putem zbura… Ne indreptam spre maturitate cu pasi repezi. Suntem la nivelul de a scala afacerea. Știm la ce ar trebui să ne așteptăm chiar daca piața este imprevizibilă. 

 

Un nou concept de lucru promovați și dumneavoastră chiar acum. L-ați numit „Franciză imobiliară personală”. Ce este?

Franciza Personală nu este o rețea de afaceri prin franciză, nu cumperi franciza ca în ofertele altor companii mari cum ar fi M’c Donalds de exemplu sau Remax in breasla noastra si platesti redevențe lunare. Este o rețea de persoane afiliate Apollons. Acesti parteneri, care sunt cunoscuti pe piața locală dar care nu sunt mulțumiti de veniturile pe care le au sau vor să-și crească afacerea, își păstrează denumirea firmei lor dar vor adăuga greutate si credibilitate numelui lor prin utilizarea unei embleme certificate”Afiliat Apollons” sau „Partener Apollons”. Aceasta titulatura le va conferi atat dreptul de a utiliza marca, sigla si brandul  Apollons cat si dreptul de a beneficia de resursele si beneficiile pachetului de servicii inclus.

 

În imobiliare se simte o conștientizare a modului de lucru? Nu și-a pus amprenta pe aceasta modul în care am trăit în ultimii 27 de ani, adică într-o democrație rău înțeleasă?

Se simte. Mai ales la nivel național. Tinerii care vin în acest domeniu trebuie educați în acest spirit. Ei trebuie să gândească așa cum gândesc cei care au fost la muncă în străinătate și au văzut alt mod de a gândi realitatea, de unde se întorc cu o mentalitate nouă acasă. Ar trebui să învățăm din ceea ce fac la noi multinaționalele, pe care de obicei nu le vedem cu ochi buni. Dar acestea sunt foarte bine organizate, beneficiaza de educatie, au un set de proceduri pe care le respectă și aceasta este rețeta succesului, iar eventualele breșe dacă apar nici nu se simt, sistemul functioneaza in continuare. La noi lucrurile încă sunt la început, chiar după 27 de ani… noi suntem încă pioneri în aplicarea unor astfel de metode, în acest gen de mentalitate. Important e să comunicăm între noi, să împărtășim astfel de concepte, pentru a le cunoaște și ceilalți, sa ne educam. În România, de exemplu, daca ar activa cam 100.000 de agenți imobiliari, conform principiului lui Ghandi, ar fi necesar ca doar 300 de agenți sa gândeasca la fel, sa lucreze la fel si atunci toți ceilalți ne-am da după ei. Când se schimbă mentalitatea se schimbă și lucrurile, începând de la bază. Dacă-ti schimbi mentalitatea iti schimbi valorile  apoi iti schimbi comportamentul, urci încă o treaptă, intri într-un alt mediu…

Practic și în acest domeniu e nevoie de școală, iar în Bacău, în imobiliare, bazele unei astfel de școli au fost puse chiar de Compania Apollons.

Am făcut o școală propriu-zisă, un ONG, Asociatia „Centrul de Evaluare, Consultanta si Afaceri” denumita generic „Academia Apollon” care face parte din grupul de firme Apollons. La ultima întâlnire cu cei dornici să învețe, în primăvară, am avut sala plină. Noi trebuie să ne creăm mediul în care vrem să ne mișcăm. E adevarat ca unii dintre participanți nu respectă cele învățate. Dar asta nu înseamnă că e imposibil să formezi o comunitate cu aceeasi mentalitate. Evident, ai nevoie de oameni, de caractere, de educatie.

 

Sunt regiuni geografice în care mentalitatea, conștiința profesională din imobliare se simt mai bine?

Ardealul, de exemplu, este mult înaintea zonei Moldova. Ca dovadă, modul de lucru cu reprezentare exclusivă a clientului vanzator sau cumparator se practică mult mai bine în Baia Mare, Arad, Cluj-Napoca, Sibiu, Alba Iulia, Timisoara si chiar si in Bucuresti. Imbucurator este și pentru compania noastră faptul ca a crescut cam cu 33% numărul de reprezentări exclusive în acest an față de anul trecut. La noi in Bacau sunt agenți cărora le e teamă sau jenă, din păcate,s ă spună că sunt agenti imobiliari sau lucreaza la o agentie imobiliara sau ca lucrează pe contracte, ca valoarea comisionului este de nu stiu cat… si prefera sa fie totul intr-o ceata densa.

 

Dacă domeniul ar fi reglementat legal, alta ar fi situația.

Și portalurile imobiliare, pe net, ar arăta altfel. Nu ar exista aceeasi oferta la 6 agentii cu 5 preturi diferite si cu sapte descrieri care mai de care… La noi nici lumea nu e educată în acest sens. Nu-si da seama ce inseamna sa lucrezi doar cu un agent care sa te reprezinte si pe care sa-l poti trage la raspundere daca nu-si face treaba cum trebuie. De aceea, eu aș vrea să-i invit pe proprietarii de imobile la un eveniment dedicat special lor pentru ca ei să stie ce înseamnă să vinzi o proprietate, ce bani se cheltuie, ce eforturi se fac, cât costă promovarea sau cum se face o analiză de piață pentru a estima valoarea proprietatii, cat timp se aloca pentru asta.

Perspectiva Apollons este bună?

După perioada de criză economică, din 2014 am simțit un trend ascendent al cererii si ofertei pe piata imobiliara. A crescut numărul de tranzacții, a crescut volumul de vânzări. Se vede că sunt bani în piață. Sigur și programul Prima Casă are aici un rol major.

Si pentru ca industria imobiliara este motorul intregii economii, noi suntem optimisti si credem ca cei care activeaza in domeniu vor avea doar de castigat. Viziunea Apollons este ca în 2026 să avem 50 de birouri afiliate sau partenere în toată țara, iar in reteaua noastra sa activeze 250 de brokeri asociati. Așa putem vorbi, ca și acum dealfel, de APOLLONS. Cream o comunitate, „Comunitatea APOLLONS”. O comunitate care are la baza formarea profesionala si dezvoltarea personala, care are același mod de lucru cu clientii, prin reprezentare exclusiva, toate acestea ducand intr-un final atat la recastigarea respectului fata de Agentul Imobiliar cat si bineinteles, la atingerea unui numar cat mai mare de clienti fericiti.

 

Compania APOLLONS în 16 ani

  • 2001 – înființarea Agenției imobiliare APOLLON, cu sediul central în BACĂU;
  • 2002 – în premieră, Apollon creează un nou departament în cadrul agenției: Evaluare Proprietăți Imobiliare – Florin Popovici fiind membru ANEVAR;
  • 2003 – Apollon devine membru fondator al Asociației UNAI – Uniunea Națională a  Agențiilor Imobiliare, Filiala Bacău, Florin POPOVICI fiind ales președintele Asociației;
  • 2005 – deschidere punct de lucru APOLLON în Ploiești ; Florin Popovici este ales prim-vicepreședinte al Consiliului Superior UNAI România;
  • 2007 – înființarea ONG-ului „Centrul de Evaluare, Consultanță și Afaceri”- denumita generic Academia Apollon, unica asociație din țară care organizează Cursuri de Calificare în profesia de Agent Imobiliar, de pe băncile Academiei absolvind până în prezent 252 de agenți imobiliari;
  • 2008 – deschidere punct de lucru APOLLON București ;
  • 2009 – înregistrarea brandului APOLLON la OSIM, nr. 104026 / 08.05.2009;
  • 2011 – deschidere punct de lucru la Cluj – Napoca ;
  • 2012 – reorganizarea si dezvoltarea activității companiei prin crearea de noi departamente de lucru: Departamentul Juridic, Creditare, Departamentul Coordonator-Tranzacții și Call-Center; Departament de vanzari pe nise si pe zone

    • 2014 – lansarea Francizei Imobiliare Personale Apollon la nivel național;
    • 2015 – lansarea unui nou eveniment educațional și de dezvoltare personală, „Serile de Imobiliare Apollon” – sub marca Education&You – eveniment ajuns la ediția a-XV-a, care a avut loc în Bacau, București și Ploiești;
  • 2016 – Apollon a scos pe piață, cu ocazia aniversării a 15 ani de la înființare, prima ediție a revistei-magazin de imobiliare „AREA”;
  • – Premiul pentru „Investiție continuă în Profesionalism” a fost câștigat de Academia APOLLON, la prima ediție a evenimentului organizat de Clubul Profesioniștilor în Imobiliare – CPI Ediția Națională. Ca organizație nonguvernamentală, parte a grupului Apollon, Academia Apollon a devenit cunoscută cel mai bine pentru rolul pe care l-a jucat ca pionier în educația Agentului Imobiliar.
  • 2017 – în luna martie Apollon a fost nominalizată din nou pentru Premiul „Investiție continuă în Profesionalism”, alături de alte 5 companii din țară, premiul cel mare fiind câștigat de REMAX;
  •  – Rebranduirea mărcii Apollon în APOLLONS;
  •  – Mutarea noului sediu din București, în Piața Romană.