Aproape 70.000 de maşini au fost trase pe dreapta anul trecut. În urma controalelor Registrului Auto Român, jumătate aveau probleme tehnice: 30% la sistemul de semnalizare, iar un sfert nu respectau normele de emisie. Inspectorii au găsit şi defecţiuni grave la direcţie şi frâne, care pot duce la un accident. În această situaţie, şoferii sancţionaţi îşi pun în pericol viaţa.

”În cazul în care se constată deficienţe majore amenzile aplicate sunt până la 1.960 de lei. De asemenea, se reţine certificatul de înmatriculare şi dacă neconformităţile sunt încadrate ca fiind defecte periculoase la sistemul de frânare sau mecanismul de direcţie se reţine şi permisul de conducere.”, a declarat Ing. Claudiu Mija, șef ITP SPNV

Un studiu al unei companii de verificări online arată că doar 15% dintre şoferi caută date privind accidentele sau kilometrajul unei maşini second hand, dacă vor să o cumpere. Iar un accident nedeclarat poate avea consecinţe extrem de grave.

“Dacă au sărit deja airbaguri sau a fost afectată structura de rezistenţă acolo este o problemă. Sunt o grămadă de samsari care practică pentru a face reparaţia cât mai ieftin, în loc de airbaguri să pună nişte montaje cât mai ieftine electronice cumpărate din China, care simulează funcţionarea unui airbag. Nu ştii că ai aşa ceva şi nu poţi să verifici, decât fizic, să deschizi să vezi dacă ai ceva acolo.”, a spus Răzvan Pavel, reprezentantul unei platforme de verificări online, pentru stirileprotv.ro

Dacă vreţi să vă cumpăraţi o maşină la mâna a doua, Registrul Auto Român vă recomandă să verificaţi în primul rând dacă maşina a fost furată pe site-ul Poliţiei Române. Apoi să verificaţi actele de vânzare, în original, precum şi avariile suferite şi reviziile făcute în atelierele autorizate.

În 2018 au fost înmatriculate în România peste 470.000 de maşini provenite din alte ţări, potrivit datelor oficiale. Alte 600.000 au fost revândute în ţară.

Posesorii de mașini mai vechi de 12 ani vor avea mari bătăi de cap în urma noilor prevederi cu privire la inspecția tehnică periodică (ITP), după ce în anul 2018 s-au făcut mai multe modificări privind reglementarea ITP.

 

Șoferii primesc o nouă veste proastă dupa ce în 2018 s-au făcut multe schimbări în ceea ce privește reglementarea ITP, scrie huff.ro.

Românii care au mașini mai vechi de 12 ani, vor trebui să facă verificări suplimentare față de cele de până acum. Inspecția periodică va suferi umătoarele modificări.

Autoturismele care trebuie să facă inspecția tehinică periodică, vor avea condiții diferite la expirarea verifăcrii. Potrivit noilor reglementări, mașinile vor trece cu brio de inspecția tehnică periodică doar dacă sunt în perfectă stare de funcționare. Mașinile care au defecte minore nu vor mai putea primi avizul ITP. Potrivit oficialilor chiar și o mică crăpătură în parbriz, nu vor primi avizul.

Șoferii care au mașini cu defecte grave sau minore, au la dispoziție 30 de zile pentru remediere, după care inspecția trebuie refecută.

Vești proaste pentru posesorii de mașini mai vechi de 12 ani. Dacă până acum aceștia puteau să-și faca revizia la 2 ani, conform noilor reglementări inspecția trebuie făcută la 12 luni.

Pentru mașinile noi, ITP-ul trebuie făcut la trei ani, iar dupa prima inspecție următoarele verificări se vor face la doi ani.