CNA (Consiliul Naţional al Audiovizualului) a aprobat, marţi, înfiinţarea unui nou post tv în România. CNA a aprobat solicitării de acordare a licenţei audiovizuale prin reţele de comunicaţii electronice pentru S.C. SFM Media Tech SRL Bucureşti. Noul post tv va fi unul dedicat muzicii clasice şi va fi numit “Simfonica”. El va intra pe piaţa românească începând din toamna lui 2021.

Richard Constantin Tufeanu, acţionar unic, le-a transmis membrilor CNA: “Ştiu sigur că există un public pentru astfel de programe. E adevărat că există Mezzo, există Arte, dar nu un program care să promoveze produsele româneşti culturale din această zonă. Mai mult decât atât, există o serie de activităţi care se desfăşoară în cadrul conservatoarelor din România, al şcolilor de muzică în general, care nu sunt expuse nicăieri. Sunt destul de multe entităţi şi private şi nu avem în limba română o poveste a acestei zone muzicale.”

Simfonica va emite 24 de ore din 24, în format SD şi HD

El a explicat că noul post se va baza pe “multe achiziţii”, urmând să difuzeze producţii româneşti şi din Europa.

Potrivit structurii serviciului de programe, prezentat la CNA, în grila “Simfonica” vor intra producţii audiovizuale ale altor producători în proporţie de 73%, procentul rezervat operelor româneşti fiind de 20%.

Cu o acoperire naţională, “Simfonica” va emite, în format SD şi HD, 24 de ore pe zi, cu cinci ore pe zi reluări sâmbăta şi duminica. Difuzarea va fi asigurată de Vodafone, Telekom şi Orange, a precizat Richard Tufeanu, potrivit Agerpres.

Parteneriat cu Festivalul George Enescu

“Vom începe cu un echipaj de 15 oameni şi probabil vom ajunge la 30 de persoane, ulterior, dar şi cu mulţi colaboratori din domeniu”, a informat Tufeanu, care a menţionat că are “un parteneriat de lungă durată cu Festivalul George Enescu”.

Conform reprezentantului “Simfonica”, noul post va putea fi urmărit începând cu octombrie anul viitor.

“Noi, din punct de vedere tehnic, avem echipamentele. Ne trebuie partea de conţinut şi încercăm ca, undeva la sfârşitul lunii septembrie 2021, să începem emisia. Până atunci, ne-am propus să avem o perioadă de dezvoltare de conţinut şi achiziţii de concerte şi tot ce reuşim să adunăm până la acea dată”, a mai spus Richard Tufeanu.