Peste 6,1 milioane de numere de telefon au fost portate în ultimii 11 ani, dintre care 756.732 numai în primele 10 luni din 2019, reiese din statistica Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

La nivelul acestui an, până la data de 21 octombrie 2019, au fost portate 756.732 de numere de telefon, 703.608 fiind numere de telefonie mobilă şi 53.124 numere de telefonie fixă.

În topul furnizorilor care au primit numere de telefon în reţeaua lor de telefonie mobilă se află RCS&RDS – cu 261.907 de numere, urmată de Orange (139.197), Telekom Romania Communications (118.402), Vodafone (105.442) şi Telekom Romania Mobile Communications (78.639).

Potrivit sursei citate, în ierarhia furnizorilor care au primit numere de telefon în reţeaua proprie de telefonie fixă conduce RCS&RDS, cu 30.568 de numere. Pe locurile următoare se află Orange – cu 8.560 de numere, Vodafone (6.505), UPC (4.304), GTS Telekom (857) şi Telekom Romania Communications (706).

Din data de 21 octombrie 2008, când a fost lansat în România serviciul de portare a numerelor de telefon între reţele, şi până la 21 octombrie 2019 au fost portate în total 6.136.162 de numere, dintre care 5.306.735 numere de telefonie mobilă şi 829.427 numere de telefonie fixă.

În privinţa sesizărilor primite de ANCOM din partea utilizatorilor, în primele zece luni din 2019 au fost centralizate 287 de reclamaţii, cu privire la desfăşurarea procesului de portare. Principalele probleme sesizate au vizat anumite disfuncţionalităţi apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, anularea procesului de portare, nerespectarea termenelor de portare sau imposibilitatea de a primi, pe numărul portat, apeluri din anumite reţele.

ANCOM menţionează că portarea unui număr de telefon presupune încetarea implicită a contractului încheiat cu furnizorul donor, dar nu anulează obligaţiile utilizatorilor care decurg din acest contract, cum ar fi plata unor penalităţi pentru încetarea contractului înainte de expirarea perioadei minime iniţiale, de 12 sau 24 de luni. „Prin urmare, înainte de a solicita portarea unui număr, utilizatorii sunt sfătuiţi să verifice contractul încheiat cu furnizorul din reţeaua căruia vor să plece pentru a vedea dacă perioada minimă iniţială a expirat şi ce alte obligaţii de plată au”, informează Autoritatea.

Site-ul www.portabilitate.ro este locul în care utilizatorii pot afla dacă un număr este portat şi în ce reţea funcţionează numărul respectiv. Totodată, site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.

Te-ar putea interesa și: