Lanţul francez de supermarketuri Casino, care se confruntă cu probleme din cauza datoriilor, ar putea fi preluat de rivala Carrefour, posibil printr-o tranzacţie finanţată exclusiv prin acţiuni, a anunţat miercuri postul de televiziune BFM, potrivit Reuters. Reprezentanţii Casino nu au dorit să comenteze informaţia, iar cei ai Carrefour nu au fost disponibili imediat pentru declaraţii.

Carrefour examinează de câteva săptămâni o potenţială ofertă, susţine BFM, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Discuţiile iniţiale evaluează Casino la 4 – 4,2 miliarde de euro, o primă de 25% faţă de capitalizarea sa bursieră de la sfârşitul lunii iunie, precizează postul de televiziune.

Directorul general şi acţionarul majoritar al Casino, Jean-Charles Naouri, încearcă să reducă datoria companiei şi cea a firmei mamă Rallye prin vânzarea de active. În mai, Rallye a fost plasat sub protecţie faţă de creditori. Săptămâna trecută, miliardarul ceh Daniel Kretinsky şi investitorul slovac Patrik Tkac (cofondatorul grupului de companii J&T) au achiziţionat o participaţie de 4,63% în Casino. Cei doi au încercat fără succes să preia controlul retailerului german Metro AG.

Carrefour realizează majoritatea vânzărilor sale de 88 de miliarde de euro (102,5 miliarde de dolari) în Europa, în timp ce Brazilia este a doua mare piaţă a sa, după Franţa.

Recent, noul director general al Carrefour, Alexandre Bompard, a prezentat un plan strategic de relansare a activităţii, ce prevede reducerea costurilor, mii de concedieri şi majorarea investiţiilor în comerţul electronic, pe fondul concurenţei venite de la Amazon, dar şi noi parteneriate în China.

Carrefour, cel mai mare retailer european şi al doilea la nivel mondial după Wal-Mart, va renunţa la aproximativ 2.400 de angajaţi din Franţa, printr-o schemă de plecări voluntare. În Franţa, Carrefour este cel mai mare angajator din sectorul privat, aici lucrând 115.000 dintre cei 384.000 de angajaţi la nivel global.

Carrefour, prezent şi pe piaţa din România, a înregistrat în 2017 pierderi nete de 531 de milioane de euro, în principal ca urmare a unor deprecieri de active în valoare de 1,3 miliarde de euro. În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri ‘Carrefour’, 218 supermarketuri (203 magazine ‘Market’ şi 15 magazine ‘Express Orange’), 42 de magazine de proximitate ‘Express’, zece magazine de proximitate ‘Contact’ şi un magazin de comerţ online.