”Cred ca ar trebui investigat care este rationamentul prin care de la 1 Iunie este permis transportul de calatori international terestru (cu autocare) si cel feroviar, dar cel cu avionul nu.

  • Care este explicatia? Riscul sa stai 2 zile cu cineva in autocar din Spania si pana in Romania nu este acelasi (sau mai mare) comparativ cu a sta cu cineva 3 ore in avion?
  • Mi se pare ciudat ca zborurile comerciale cu preturi decente sunt suspendate, dar apar tot mai multe curse charter, „zboruri speciale”, la niste preturi de 300-400 euro de persoana. Numai TAROM a anuntat „zboruri speciale” in aceasta perioada din Bucuresti spre Amsterdam, Barcelona, Roma, Viena, Londra, Frankfurt, Paris, Bruxelles, Munchen, Frankfurt.
  • Daca zborurile comerciale ar fi permise, tinand cont de cererea nu foarte mare din acest moment, avioanele ar fi aproape goale daca ar zbura multe companii. Acum insa, pe „zborurile speciale” e bataie si zborurile astea sunt full. Cum e mai bine?
  • Toti cei care intra in Romania din strainatate acum oricum sunt obligati sa se izoleze la domiciliu, deci care e riscul? Mai bine sa ii lasi sa se chinuie 2 zile pe drumuri si sa ii umilesti in vama Nadlac?
  • De ce nu sunt permise zboruri comerciale nici macar spre tari care nu mai au cazuri sau au foarte putine cazuri de COVID? Adica de ce aproape toate tarile sunt bagate in aceeasi oala? Oare doar din lenea de a face un plan si o verificare amanuntita si punctuala pe fiecare tara in parte?
  • Autoritatile trebuie sa inteleaga ca oamenii calatoresc cu avionul si din alte motive decat turismul de leisure: pentru job, pentru studii, pentru consult medical si probleme de sanatate, etc.