”În momentul de față, să dezvolți un magazin online nu este foarte dificil pentru că online-ul a început să se dezvolte, la nivel local, încă de acum mulți ani, iar serviciile pe acest segment au devenit destul de stabile și de mature. Este, însă, destul de dificil să operezi un magazin online, să îl promovezi și să vinzi exclusiv prin acest canal deoarece este o concurență foarte mare, atât din partea retailerilor mari din online, cât și din partea site-urilor mici, din țară și din străinătate”, spune Roxana Andraș, fondatoare brandului de modă OuiMehNon.

Aceasta consideră că ”trebuie să te înarmezi cu multă răbdare”, astfel încât publicul țintă să te cunoască, să afle că exiști, să capete încredere în tine și să îți formezi “un nume”. De aceea, înainte să lansezi un business în retailul online, este bine să ai cunoștințe solide despre piață, să cunoști trendurile, să descoperi ce anume lipsește. 

 

”Încă de când eram foarte tânără, imediat după Revoluție, am început să urmăresc evoluția pieței pe segmentul mass market. Inițial, am observat că majoritatea covârșitoare a femeilor era avidă după H&M și Zara. Cu timpul, am sesizat că o parte dintre cliente deja își doreau să poarte și “altceva” ca să evite să fie îmbrăcate la fel ca restul lumii. Așa au apărut mai mulți designeri români”, adaugă Roxana Andraș.

În ceea ce privește brandul OuiMehNon, pe care îl deține, Roxana a lansat de curând colecția de primăvară-vară 2018 și spune că, pe viitor, își propune să lanseze colecții personalizate, cu piese de designer produse în serii mici.

”Eu gândesc investiția per colecție. Noi am lansat două colecții și o pregătim pe cea de a treia, colecția de toamnă-iarnă 2018-2019. Pentru colecția de primăvară-vară 2018 avem o investiție de 20.000 de euro, din care cea mai mare parte o reprezintă costurile fixe cu designul și tiparele”, mai spune Roxana Andraș.

Mari amatori de cumpărături online, românii contribuie direct la creşterea accelerată a companiilor care au şi magazine online. Studiile arată că mai mult de jumătate dintre cei interesaţi de achiziţionarea hainelor din mediul online îşi caută informaţiile pe Google sau pe Facebook .