Noul petshop are o suprafață de 50 mp și este situat în galeria comercială Kaufland Sagului;  celelalte două magayine din oraş ale Animax sunt deschise în Iulius Mall și Galeria Auchan Timișoara Nord,  din 2006 și respectiv 2007.

„Suntem deja de opt ani prezenți în Timișoara şi am devenit un punct de reper pentru iubitorii de animale (…). Prin noul magazin inaugurat, vrem să ajungem și în casele timișorenilor din partea de sud”  a declarat Adriana Aruxandei,  managerul de dezvoltare al rețelei Animax.

Noul magazin are în rafturi de la hrană până la accesorii, acvarii, colivii, terarii, culcuşuri şi jucării. Totodată, pentru cei care sunt în căutarea unui prieten necuvântător, Animax are o zonă dedicată comercializării diveselor specii de animale de companie.

La mare căutare în magazinele Animax sunt pisicile și câinii, care costă până în 2.000 de lei – aproape 80% din necuvântătoarele vândute -, dar se fac achiziții și de cinci ori mai scumpe. „Papagalul Ara, care trăieşte până la 80 de ani şi poate memora până la 2.000 de cuvinte, costă 11.000 de lei. Vindem 3-4 exemplare pe an“, dă un exemplu concret Ionuţ Mareş, directorul operaţional al Animax.

 În 2013 Animax a obtinut o cifră de afaceri de 13 milioane. Pentru 2014, compania vizează o creștere veniturilor cu 10%. În paralel, compania îşi creşte şi reţeaua de magazine cu noi deschideri în oraşele Braşov, Cluj, Târgu Jiu, plus un magazin de mari dimensiuni în București, care va fi inaugurat în luna septembrie.

Dacă până acum orașele cu peste 100.000 de locuitori au acaparat cea mai mare parte din resursele şi atenţia Animax, mai nou, sunt  „interesante“ și oraşele cu peste 30.000 de locuitori. „Vrem să intrăm și în orașele mai mici, dar nu singuri, ci alături de un partener local. Avem foarte multe cereri pentru franciză“, spune Ionuţ Mareş. În consecință, în 2014, retailerul se extinde în ritm accelerat – deja a deschis patru petshop-uri noi, în Constanţa, Năvodari, Sibiu şi Timişoara.

în țară există circa 11 milioane de animale de companie, dintre care mai bine de 8 milioane sunt împărțite, în mod egal, între pisici și câini, potrivit Euromonitor. Până în 2017, piaţa românească de hrană şi produse de îngrijire pentru animale va avea o rată anuală de creștere de circa 8,5, dublă față de media europeană de 4,4%, arată Euromonitor.

În afară de rețelele specializate, părticele din raiul animalelor de companie se găsesc și în orice hiper sau supermarket, unde prin rafturile pentru animale trece anual marfă de peste 100 de milioane de euro. Asta dacă socotim numai hrana, pentru că piața totală a produselor pentru animale de companie (medicamente,  asigurări de sănătate etc.) este estimată la peste 160 de milioane de euro – puțin sub cea a ciocolatei. Și vorbim de o piață care a pornit de la zero acum 20 de ani.