Este pentru prima oară în patru ani când principalii indicatori financiari ai anului 2019, veniturile, EBITDA şi fluxul de numerar operational, au înregistrat creştere de la un an la altul.

În ceea ce privește veniturile consolidate ale Telekom Romania, acesta au crescut cu 5%, până la 980 milioane euro. EBITDA (câştigurile înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare – n.r.) ajustată înainte de IFRS16 a crescut cu 5% până la 144 milioane euro, înregistrând a patra creştere trimestrială succesivă, se arată într-un comunicat al instituției.

Fluxul de numerar ajustat (FCF) şi după excluderea plăţilor istorice către OTE Group, a înregistrat, de asemenea, o creştere relevantă de peste 55 milioane euro în 2019. FCF a devenit pozitiv pentru prima oară în ultimii trei ani. Creşterea veniturilor a fost generată în cea mai mare parte de activitatea principală a companiei. Veniturile din servicii fixe au crescut cu 11% până la 479 milioane euro în 2019, comparativ cu 2018.

”La această creştere a contribuit atât dezvoltarea puternică a segmentului ICT, ale cărui venituri au crescut cu peste 110%, cât şi veniturile din serviciile wholesale, care au crescut cu peste 20%. În acelasi timp, veniturile din serviciile broadband & TV au înregistrat o creştere uşoară de peste 2%. Veniturile din serviciile convergente fix-mobil au crescut de la un an la altul cu aproximativ 30%. În plus, noul produs Smart WIFI a generat o cerere foarte mare”, se arată în comunicat.

Veniturile din servicii mobile, în creștere

Veniturile din serviciile mobile au înregistrat patru trimestre de creştere succesivă în 2019. Această creştere se reflectă şi în cea anuală, determinată în mod semnificativ de tranzacţii ICT majore în T4 2019.

”La nivelul costurilor, cheltuielile operaţionale totale au scăzut cu peste 3% în 2019, comparativ cu 2018, arătând un trend în continuă îmbunătăţire în T4. Aceste economii şi îmbunătăţirea fluxului de numerar sunt un efect direct al programului de transformare “Cash for Growth” pe care compania îl derulează şi datorită căruia un număr semnificativ de iniţiative au fost implementate cu succes”, se arată în comunicat.

Ca urmare a proceselor de transformare, numărul angajaţilor full time a scăzut cu 21% de la 6.356 în 2018 până la 5.029 în 2019, prin automatizarea proceselor, simplificarea şi concentrarea pe departamentele care interacţionează în mod direct cu clienţii.