Astfel, până la finalul anului 2020, retailer-ul va inaugura cel puțin trei noi magazine în Chiajna, Lugoj și Deva. Totodată, alte două noi proiecte sunt în faza de construcție în Reșița și în Câmpina, lucrările fiind estimate a se  finaliza cel târziu în primul trimestru al anului 2021.

Pandemia de coronavirus a generat un șoc major asupra tuturor economiilor din întreaga lume, cu consecințe foarte grave la nivel socio-economic. Atât la nivel european, cât și la nivel național, economia va intra în faza de recesiune, în România estimându-se o contracție de minim 6%. 

În procesul de redresare economică, finanțările si investițiile private au un rol vital. În acest context, ALTEX a decis să ia o serie măsuri specifice menite să mobilizeze investiții în extinderea rețelei de magazine până la finalul anului, dar și în modernizarea și tehnologizarea infrastructurii. Investiția totală, de peste 25 de milioane de euro, va fi susținută preponderent din fonduri proprii, dar și din alte surse de finanțare pe care compania caută să le identifice în perioada imediat următoare. 

“Atât amploarea recesiunii, cât și capacitatea de redresare depind de reacția fermă și rapidă a autorităților, de măsurile pe care le vor lua cu privire la sprijinirea și finanțarea sectoarelor afectate, de limitare a creșterii șomajului și de stimulare a investițiilor private. Redresarea trebuie să fie una colectivă, prin acțiuni comune ale sectorului public și privat. Astfel, cele 27 de milioane de euro  vor fi alocate pentru extinderea rețelei de magazine Altex și a centrelor logistice, facilitând accesul consumatorilor români la produse și tehnologii de ultima oră la cele mai avantajoase prețuri”, a declarat Dan Ostahie, CEO ALTEX România  

 Lucrările de construcție a noilor centre de servicii continuă

Ca urmare a planului de investiții stabilit, lucrările pentru noile magazine din rețea sunt în plină desfășurare. Activitatea pe șantierele de construcții este una intensă pentru a putea finaliza trei noi centre de servicii în Chiajna, Lugoj și Deva.

Noul magazin ALTEX care va fi deschis în Chiajna, pe autostrada A1, km 11-12, implică o investiție totală din partea companiei de peste 5 milioane de euro și va fi inaugurat oficial în luna septembrie.

Cu o investiție de peste 1,7 milioane de euro, cel de al doilea magazin ALTEX care se va deschide în toamna acestui an este situat în Lugoj, pe str. Timișorii, nr. 127-129.

 Cel de al treilea magazin care își va întâmpina primii clienți la finalul anului 2020 este situat tot în vestul țării, în Deva, pe Calea Zarandului. Acesta va avea peste 3000 de mp și presupune o investiție de peste 2 milioane de euro. 

 Lucrările continuă și pe alte două șantiere deschise în Reșita, respectiv Câmpina, și se vor finaliza cel târziu în primul trimestru al anului 2021. Valoarea investițională a celor două noi magazine va fi de aproximativ 4,5 milioane de euro.

Noile magazine se aliniază strategiei sustenabile omnichannel a companiei, care are drept scop facilitarea accesului clienților la tehnologie, la cel mai mic preț din România. În fiecare centru nou deschis, clienții vor avea parte de o experiență de cumpărături completă, servicii de creditare și consultanță personalizată.

Peste 13 milioane de EURO investiți în infrastructură 

 Pe lângă investițiile alocate pentru dezvoltarea rețelei de magazine, ALTEX România a decis și extinderea Centrului Logisitic din Dragomirești cu peste 37.000 mp, valoarea estimată fiind de aproximativ 13,5 milioane de euro.

Astfel, prin noul spațiu alocat se va dinamiza activitatea care astăzi se desfășoară în 4 depozite, oferind astfel o gestionare mai bună a stocurilor pentru gama variată de produse comercializate de ALTEX România  și servicii de livrare mai rapide.

Investiții în tehnologie

Pandemia a adus modificări și la nivelul gestionării proceselor de flux de lucru și a accentuat nevoia tot mai mare de a integra noile tehnologii în strategiile de business. 

În acest sens, ALTEX România se va concentra și pe proiecte de automatizare a activităților desfășurate în zona depozitelor, pe digitalizare (flexibilitate mai mare pentru angajații care lucrează de acasă via Office 365 și Microsoft Teams, etichete electronice în magazine) și mutarea activității în Cloud (introducere Machine Learning și utilizarea inteligenței artificiale). În total, compania va investi în tehnologie peste 2 milioane de euro.