Sunt mărci al căror renume a devenit patrimoniu naţional. Iar Alpine este o astfel de marcă. În ADN-ul său, pasiunea sportivă si expertiza tehnică Renault se îmbină perfect.

Pentru a marca aniversarea a 50 de ani de la lansarea modelului emblematic Alpine Berlinette, Yann Jarsalle, Designer si Axel Breun, Concept & Show Car Director la Renault Design, au reinterpretat reperele originale de design integrându-le în noua identitate vizuală a Renault. Iniţiată de Laurens van den Acker o data cu revelarea concept car-ului DEZIR, noua viziune de design se va regăsi declinată pe toate modele viitoare Renault.

Noua identitate vizuală a părţii frontale, cu sigla supradimesionată, a fost adaptată pe concept car-ul Alpine 110-50, un model care înglobează forţa pasiunii Renault pentru motorsport.
 
Concept car-ul Renault Alpine A110-50  este dotat cu un bloc motor Renault V4Y, un V6 3,5 24V amplasat în spate central, care livrează 400 CP. Carterul inferior (semi-umed), componentele mobile (pistoane, biele, arbore cotit), distribuţia (arbore cu came, arcurile supapelor) şi sistemul de eşapament sunt adaptate în raport cu modelele de serie.

Concept car-ul Renault Alpine A110-50 este echipat cu o cutie de viteze secvenţială semiautomată, în 6 trepte şi cu un ambreiaj dublu disc ce poate fi comandat atât de la pedală cât si cu ajutorul unei palete situate pe volan.

”Dezvoltarea acestui concept car a fost o mare si frumoasă aventură. A fost un
catalizator pentru creativitate, un model de suflet, în realizarea căruia ne-am lăsat ghidaţi de pasiune şi emoţie”, a spus Axel Breun, Concept & Show Car Director, Renault Design.